| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 20 d'abril de 2024


dijous, 20 de novembre de 2008
>

Aproven una injecció de 4,2 milions d'euros per dinamitzar el turisme cultural a Tàrraco

La inversió pretén desenvolupar «l'important potencial turístic de la ciutat»

J.M. SALVAT. Tarragona
El pla de competitivitat de la Tàrraco romana, elaborat per l'Escola de Turisme de la Universitat Rovira i Virgili i presentat el mes de setembre passat al Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, podrà dur-se finalment a la pràctica, després de l'aprovació de la mesa de directors generals de Turisme. L'Estat, la Generalitat i els ajuntaments del Tarragonès pels quals hi ha repartit patrimoni romà hi abocaran fins a 4,2 milions d'euros en tres anys per tal d'atreure-hi més turistes.


+ L'amfiteatre romà, un dels atractius turístics més visitats de l'antiga capital imperial. Foto: J.P.R.

Tarragona veurà impulsat el turisme local gràcies a l'aprovació inicial, dimarts passat, del pla de competitivitat de la Tàrraco romana, el qual preveu ser ratificat el pròxim mes de desembre per la Sectorial de Turisme. El pla de competitivitat veurà la seva aplicació durant els propers tres anys, de juny del 2009 fins al mateix mes del 2012, i tindrà un esforç econòmic de 4,2 milions d'euros. L'Estat, la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments de Tarragona, Altafulla, Constantí i Roda de Berà afrontaran la despesa a parts iguals. Al seu torn, el consistori tarragoní suportarà el 80% de la despesa corresponent als ajuntaments.



IMPULSAR EL TURISME


La posada en funcionament d'aquest pla estratègic té com a objectiu la divulgació i la promoció del turisme a Tarragona aprofitant el seu llegat romà. El tinent d'alcalde de l'àrea per a la Promoció i Estratègies de Ciutat, Sergi de los Ríos, assegura que el pla de competitivitat «serà un punt de partida importantíssim per desenvolupar un model turístic de Tarragona, que durant massa anys no ha existit». L'entrada en funcionament del pla als quatre municipis de la demarcació amb patrimoni històric declarat per la Unesco, servirà d'impuls per a la creació de producte turístic, la promoció i la divulgació de Tarragona com «un referent pel que fa al turisme urbà i que s'enforteixi com a capital de turisme de ciutat», segons De los Ríos. L'Ajuntament de Tarragona es mostrava satisfet, en rebre la notícia ahir al matí del director general de Turisme de la Generalitat, Joan Carles Vilalta, després de l'esforç realitzat. De los Ríos celebrava la discreció amb què s'havia dut a terme tot el procés: «S'han vist els resultats de la feina feta a les fosques durant prop d'un any i mig», indicava.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Una injecció de més de 4 milions permetrà reimpulsar el turisme cultural de Tàrraco

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.