| |||||
|
|||||
|
dimecres, 19 de novembre de 2008 > Els grans es queden amb el Portal de l'Àngel
Inditex i H&M es reparteixen la majoria dels nous locals comercials d'un carrer on també hi ha El Corte InglésEVA GARCIA PAGÁN. Barcelona Les grans cadenes de roba de moda s'han fet seu el Portal de l'Àngel, el carrer comercial més car de tot Catalunya i el segon de l'Estat espanyol, només superat per la madrilenya via de Preciados. S'hi paguen 220 euros mensuals per cada metre quadrat de lloguer però el mateix metre quadrat genera una facturació de 40.868 euros, segons els experts. H&M obrirà demà al número 20, l'antiga seu social de Catalana de Gas, una botiga de tres plantes i 1.720 m² dissenyada per l'Estudi Mariscal, i Inditex reforma l'antic cinema París, gairebé al costat, encara que es desconeix quina de les seves marques hi instal·larà. Paret per paret, H&M també ha començat a rehabilitar l'edifici Podivm, d'uns 3.000 m², que allotjarà oficines i que obrirà la primera meitat del 2009.
Abans que deixar via lliure a la competència, les grans cadenes de roba de moda prefereixen fer doblet al Portal de l'Àngel. Al carrer de poc més de 300 m² són escassos els locals comercials lliures, i això que és el carrer comercial on els preus són més alts arreu de Catalunya i el segon de l'Estat espanyol, només superat pel carrer de Preciados, a Madrid. El metre quadrat de lloguer es paga a un preu mitjà de 220 euros al mes (2.640 euros a l'any), però també els rèdits que s'aconsegueixen són sucosos: una facturació estimada mensual de 40.868 euros el m², segons els experts. En el darrer informe de Cushman & Wakefield, els tres carrers més cars de Barcelona pel que fa a rendes comercials són el Portal de l'Àngel (2.640 euros/m²), el passeig de Gràcia (2.400 euros/m²) i el carrer de la Portaferrissa (2.040). Tret del passeig de Gràcia, que s'ha especialitzat en comerç de luxe, a les altres dues vies (unides entre si pel carrer de Cucurulla) predominen sobretot les marques més populars, les que s'adrecen a un segment massiu. L'eix comercial Barnacentre estima que més de la meitat de l'espai comercial del Portal de l'Àngel està en mans de les grans cadenes de distribució tèxtil. Al Portal de l'Àngel, Inditex té dos Zara (un al costat del McDonald's i un altre al costat de la Merceria Santa Anna, ambdós a la banda de la numeració parell), un Pull and Bear, dos Massimo Dutti (per a dones a la banda de la numeració senar, i per a homes, a la parell, gairebé enfront una de l'altra), un Bershka (roba moderna per a joves), un Oysho (roba interior) i un Uterqüe (complements), també a la banda senar (i en la mateixa illa). En total, vuit establiments que aviat seran nou. Qui també prepara la seva arribada al capdavall de la via és la marca alemanya de roba de marca Esprit, que ja té una botiga al oasseig de Gràcia i que la pròxima primavera obrirà una botiga al número 4 del Portal de l'Àngel (on hi havia un Coronel Tapiocca i l'Hogar Extremeño, a la cantonada amb el carrer dels Arcs). |
| NOTÍCIES RELACIONADES |
|
>La presència d'operadors locals es redueix de mica en mica >H&M tria l'Edifici del Gas per a la seva botiga principal a Barcelona >Dues obertures més en només dos mesos >El portal de la moda |
![]()
|