| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dimecres, 19 de novembre de 2008
>

Els hotels de Barcelona tancaran l'any amb un descens de l'ocupació del 10%

Impulsen una àmplia campanya publicitària a Europa i Àsia per intentar pal·liar els efectes de la crisi

VIRTUDES PÉREZ. Barcelona
Tot i que el mes de juliol els hotelers de Barcelona asseguraven que no estaven notant els efectes de la crisi, ahir el president del consorci Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, va reconèixer que es preveu tancar aquest exercici amb un descens de l'ocupació hotelera del 10% respecte a l'any 2007. Gaspart va aportar aquesta dada durant la presentació d'una campanya publicitària impulsada conjuntament per Turisme de Barcelona i la Secretaria d'Estat de Turisme per promocionar la capital catalana a l'Àsia i i Europa amb l'objectiu últim d'intentar frenar en la mesura del possible els efectes de la crisi.


 Foto: EL PUNT

+ El cartell difós a l'Àsia està orientat als negocis i el d'Europa a les compres. Foto: EL PUNT

«La crisi no viatja ni fa turisme.» Gaspart va parlar de «situació complexa», però es va negar en cada moment a parlar de crisi. Fins i tot va relativitzar el descens del 10% previst per al 2008, perquè, va dir, es calcula en funció del 2007, un any «excepcional», amb una ocupació de gairebé el 80% i més de set milions de turistes. L'any 2006 l'ocupació als hotels de Barcelona va ser del 77,7 %, amb més de 6 milions de turistes. «En nombre de turistes, enguany estarem per sobre del 2006 i en ocupació, una mica a sota», va dir Gaspart.

El president de Turisme de Barcelona va fer aquestes declaracions ahir durant la presentació d'una campanya publicitària orientada precisament a captar turistes de cara al Nadal i als primers mesos de l'any 2009. La campanya, que disposa d'un pressupost de 800.000 euros i està cofinançada per la Secretaria d'Estat de Turisme, consisteix bàsicament en la inserció de cartells publicitaris sobre Barcelona en mitjans de comunicació escrits i en línia de quatre països europeus –Itàlia, Regne Unit, Alemanya i França– i dos asiàtics —Xina i Corea del Sud. «No acostumem a fer grans campanyes de publicitat perquè preferim el porta a porta, però en aquests moments excepcionals necessitem augmentar aquest tipus de promocions», va remarcar el president del consorci, que des de fa 15 anys treballa per la promoció turística de la ciutat de Barcelona.

De cara a l'any 2009, la intenció de Turisme de Barcelona és continuar apostant pel turisme estatal, amb la convicció que ha de ser precisament aquest turisme el que «ajudi a compensar la falta de turistes de l'estranger».

Gaspart es va mostrar convençut que Barcelona «patirà menys que altres destinacions» i va garantir que, de moment, la crisi «no està afectant el personal fix dels hotels».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Somriu! Ets a Barcelona»

>Barcelona manté el creixement de la contractació

>Baixa un 10% l'ocupació hotelera a Barcelona

>Baixa un 10% l'ocupació hotelera a Barcelona

>Baixa un 10% l'ocupació hotelera a Barcelona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.