«La crisi no viatja ni fa turisme.» Gaspart va parlar de «situació complexa», però es va negar en cada moment a parlar de crisi. Fins i tot va relativitzar el descens del 10% previst per al 2008, perquè, va dir, es calcula en funció del 2007, un any «excepcional», amb una ocupació de gairebé el 80% i més de set milions de turistes. L'any 2006 l'ocupació als hotels de Barcelona va ser del 77,7 %, amb més de 6 milions de turistes. «En nombre de turistes, enguany estarem per sobre del 2006 i en ocupació, una mica a sota», va dir Gaspart.
El president de Turisme de Barcelona va fer aquestes declaracions ahir durant la presentació d'una campanya publicitària orientada precisament a captar turistes de cara al Nadal i als primers mesos de l'any 2009. La campanya, que disposa d'un pressupost de 800.000 euros i està cofinançada per la Secretaria d'Estat de Turisme, consisteix bàsicament en la inserció de cartells publicitaris sobre Barcelona en mitjans de comunicació escrits i en línia de quatre països europeus Itàlia, Regne Unit, Alemanya i França i dos asiàtics Xina i Corea del Sud. «No acostumem a fer grans campanyes de publicitat perquè preferim el porta a porta, però en aquests moments excepcionals necessitem augmentar aquest tipus de promocions», va remarcar el president del consorci, que des de fa 15 anys treballa per la promoció turística de la ciutat de Barcelona.
De cara a l'any 2009, la intenció de Turisme de Barcelona és continuar apostant pel turisme estatal, amb la convicció que ha de ser precisament aquest turisme el que «ajudi a compensar la falta de turistes de l'estranger».
Gaspart es va mostrar convençut que Barcelona «patirà menys que altres destinacions» i va garantir que, de moment, la crisi «no està afectant el personal fix dels hotels».