| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


divendres, 7 de novembre de 2008
>

Montalban recupera per a CiU l'alcaldia de Mont-ras, que havia ocupat dotze anys

Ahir va entrar amb la regidora no adscrita, Anna Ruiz, la moció de censura contra l'alcaldessa d'ERC

ALBERT VILAR. Mont-ras
Manel Montalban, portaveu de CiU i alcalde del municipi entre el 1995 i el 2007, recuperarà el càrrec el 18 de novembre quan es tracti la moció de censura que va entrar ahir conjuntament amb la regidora no adscrita, Anna Ruiz, contra l'actual alcaldessa, Mercè Català, d'independents d'ERC. Montalban i Ruiz –que va deixar l'equip de govern en minoria el febrer passat en passar-se a l'oposició–, van insistir en la idea que han decidit presentar la moció de censura per retornar la governabilitat al municipi. L'encara alcaldessa creu que darrere la moció, que ella sabia que estava acordada des de feia temps, hi ha interessos urbanístics, cosa que van negar els seus promotors. Montalban i Ruiz, però, van explicar que no hi ha encara res sobre el futur nou govern.


+ Ruiz i Montalban aguanten la moció de censura al costat de la resta de regidors de CiU davant l'ajuntament. / Foto: A.V.

«El poble és el que demana, ja que actualment tot és ingovernable.» D'aquesta manera es va expressar ahir la regidora no adscrita per justificar la moció de censura proposada per CiU per tal de provocar un canvi a l'alcaldia.

Montalban, després d'haver entrar la moció al registre municipal, acompanyat de la resta de regidors que la secundaven, va explicar que hi ha tres motius principals que han fet que s'arribés a aquesta situació. El primer motiu, segons Montalban, era el fet que l'equip de govern, des del febrer passat estava en minoria en sortir-ne Anna Ruiz.

El segon motiu, per mirar de tirar endavant un pressupost municipal, i més quan el d'aquest any es va haver de prorrogar i encara no hi havia res sobre el del proper exercici. «Un Ajuntament no pot funcionar sense pressupost», va afirmar el líder convergent. I el tercer motiu, el fet que ni l'alcaldessa ni la resta del govern, en clara referència al PSC, ha estat capaç «de trobar el suport necessari per treballar amb una mica d'estabilitat», va dir Montalban. I en aquest aspecte, el portaveu convergent va recordar que la regidora Ruiz «ha estat fins i tot maltractada».

CiU ja va intentar en el ple de dilluns evitar la moció de censura instant l'alcaldessa a deixar el càrrec. Però Català ja va deixar clara la seva intenció de no deixar l'alcaldia i va recordar que tenien majoria per presentar una moció de censura, si bé ja esperava que s'anunciés en aquell mateix ple.

Montalban va voler deixar clar ahir que el seu partit, CiU, que ha tingut l'alcaldia de Mont-ras des de la recuperació de la democràcia fins a les eleccions passades, les del 2007, en què va ser la llista més votada, amb el 43,32% dels vots. «Ens van faltar 8 vots per mantenir la majoria consistorial», va dir el líder convergent. Tot i això, el PSC, amb un regidor, va optar per pactar amb la nova força municipal, Independents d'ERC-Mont-ras al Cor, que tenia quatre regidors, com CiU, i va portar la federació, per primer cop, a l'oposició.

I aquest govern d'esquerres, segons Montalban, «ha fet les coses malament». Per això, s'ha optat per fer un canvi, no acceptant la proposta de l'alcaldessa de plantejar-se la possibilitat d'entrar-hi a formar-ne part.

D'altra banda, el líder convergent va negar que darrere de la moció de censura hi hagi interessos especulatius, com ja va exposar l'alcaldessa en el ple de dilluns, especialment relacionats amb el desenvolupament de la zona lúdica i comercial. «Ara sortiran tantes i tantes mentides, com ja va passar durant la campanya electoral», va sentenciar Montalban.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Abans, Cervià de Ter, Cantallops, Calonge, Cassà i Riudarenes

>Una moció de censura tornarà a Montalban l'alcaldia de Mont-ras

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.