| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 30 d'abril de 2024


dimecres, 29 d'octubre de 2008
>

Els hotels de la Costa Daurada han resistit la davallada de clients d'altres marques

Els majoristes de viatges britànics, els primers clients de fora de l'Estat, mantenen el nivell de reserves pel 2009

EVA POMARES. Montbrió del Camp
A diferència de la davallada que han patit la resta de destinacions familiars de sol i platja de l'Estat, els hotels de la Costa Daurada central han aconseguit mantenir el nivell d'ocupació, amb només un lleuger retrocés (5%). L'Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda valora positivament la temporada, i considera que si la Costa Daurada ha resistit és perquè «els hotelers han invertit en la renovació dels establiments i per l'efecte de Port Aventura». «Tot plegat, ens dóna un alt nivell de fidelització dels clients, amb un 60% de repetició als municipis», segons el vicepresident, Joan A. Padró. El turisme de fora de l'Estat ha caigut quatre punts, i els britànics –primer mercat estranger– han reduït el diner de butxaca en destinació, perjudicats per la fortalesa de l'euro.


+ Joan A. Padró, M. Eugènia Arbó i Albert Savé encapçalen l'associació hotelera.

De gener a setembre, l'ocupació de places ofertes s'ha retallat de cinc punts respecte del 2007, i s'ha situat en el 76% de mitjana. Tot i el lleuger retrocés, hauria pogut ser pitjor si es té en compte que totes les destinacions estatals presenten un balanç clarament a la baixa. L'excepció són València i Saragossa, que han guanyat visitants pel Gran Premi de Fórmula 1 i la mostra de l'aigua, respectivament.

El turisme de fora de l'Estat espanyol continua sent el majoritari (52%), però ha deixat fins a un 20% menys de diners en restauració, compres i oci al territori. Entre els estrangers, el britànic és manté com el primer mercat (46%). Potser per això l'associació hotelera és relativament optimista respecte del 2009. «És un bon senyal que els dos majoristes de viatges britànics hagin fet les mateixes reserves de places d'avions que enguany», ha dit Padró. Una expectativa que esperen confirmar a la World Trade Market de Londres aquest novembre. L'associació va celebrar ahir a la nit el sopar anual, on es va homenatjar la trajectòria dels hotelers Duri Fontana, Roger Reig i Josep M. Pérez.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Polèmiques antigues»

>Els hotels de la Costa Daurada resisteixen davant la crisi

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.