| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 4 de maig de 2024


dissabte, 25 d'octubre de 2008
>

Barcelona Girona o Girona Costa Brava?

El nom de l'aeroport gironí centra el debat d'una jornada tècnica celebrada ahir a Palamós

ALBERT VILAR. Palamós
El nom de l'aeroport de Girona va centrar ahir el debat de la quarta jornada tècnica que van organitzar a Palamós la Fundació Cercle d'Infraestructures i les cambres de comerç de Palamós i Sant Feliu de Guíxols i que va aplegar més de 50 persones. Mentre que uns, la majoria, eren partidaris de mantenir Costa Brava, ja que és una marca consolidada a àmbit europeu, que és l'àmbit d'aquesta infraestructura, tot i reconèixer la importància de Barcelona, altres defensaven posar-hi el nom de la capital catalana, coneguda internacionalment. On sí que van coincidir els dos sectors que apostaven per un nom diferent va ser en la necessitat de crear els atractius necessaris a la demarcació al llarg de tot l'any amb una oferta de qualitat i unes bones infraestructures.

«Girona Costa Brava; sens dubte.» Amb aquesta frase va intervenir el director general de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat, Oriol Balaguer, que era un dels tres ponents del debat. Tot i això, Balaguer va reconèixer la importància de Barcelona. «No podem desaprofitar els avantatges de Barcelona», va afirmar Balaguer.

I per aquest motiu, els altres dos ponents, Eduard Cerezo, director de l'aeroport Girona Costa Brava, i Domènec Biosca, president d'Educatur i president de l'Associació d'Experts i Directius d'Empreses Turístiques, van definir-se a favor de canviar Costa Brava per Barcelona.

«Nosaltres apostem per noms de nuclis urbans», va dir Cerezo, que va recordar que el nom ha de ser «comercial i curt». I va posar com a exemple els quatre aeroports que hi ha a l'entorn de Londres i que, tot i tenir els seus propis noms, tots estan relacionats amb la capital britànica.

«És més important Barcelona; Costa Brava o Pirineus són noms emocionals», va afirmar Biosca, conscient que cal apostar per una marca i no pas per un nom. «El nom no és important», va afegir el tècnic turístic, que va preguntar si la Costa Brava era un destí o un producte. I en aquest sentit, Biosca va plantejar abans de decidir un nom engegar una sèrie d'accions, com ara: diversificar les companyies, disposar d'un aeroport d'enllaç, tenir paquets de propostes durant tot l'any, connexió amb el port de Palamós, implicar els sectors empresarials, enllaç amb el tren d'alta velocitat... «Cal generar negocis que siguin atractius tot l'any.»

Balaguer ja va explicar que la Generalitat està realitzant un llibre blanc sobre el transport aeri. I dins aquest treball hi ha, entre d'altres qüestions, la relació entre l'aeroport gironí i el port de Palamós, que s'ha convertit en un centre de vaixells de creuer. «És una nova realitat emergent», va dir el director general, que no descarta que pugui ser entrada i sortida de vaixells de creuer.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Votació a favor de Costa Brava

>les frases

>Girona, de «tour» per Barcelona

>L'itinerari, encara per determinar

>Guanya «Girona Costa Brava»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.