| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


dimarts, 14 d'octubre de 2008
>

Els accessos viaris




La proposta que ha redactat el govern i que aprovarà avui posa en solfa tots els projectes d'infraestructures viàries i ferroviàries que hi ha pendents a Figueres i a la seva àrea urbana. Com si es tractés d'una carta als Reis, demana celeritat, tant a Foment com a la Generalitat, en la construcció de les connexions viàries de la nova estació amb l'AP-7, amb la variant nord de l'N-II i de l'N-260 –que ha de passar pel terme d'Avinyonet–, amb la carretera d'Olot, el perllongament de la C-31 de Palafrugell a Vilamalla fins a connectar-la amb la nova estació, i amb les rondes nord i sud, així com amb la nova xarxa viària que s'haurà de fer a la part de ponent de la ciutat.

Amb relació a la qüestió ferroviària, en la proposta es demana que el traçat nord de la variant del tren convencional –que ha de passar entre el castell i la nova presó– es faci tenint en compte les millors solucions constructives per reduir l'impacte ambiental i mantenint les característiques del paisatge.

Finalment, pel que fa al traçat actual, s'exigeix que el desmantellament de les vies serveixi per desenvolupar una nova àrea de centralitat d'alta qualitat amb un nivell de dotacions públiques –espais viaris i d'equipaments– i una adequada barreja d'usos residencials, terciaris, comercials i productius.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Trens també a llevant

>ERC de Figueres ofereix un acord de govern a CiU a canvi que defensi l'estació del centre

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.