| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dimecres, 8 d'octubre de 2008
>

Paralitzen el desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet perquè l'obra s'ha encarit

Es van incorporar els canvis proposats pels pobles afectats i això ha incrementat el cost inicial, de 23,3 milions, un 20%

ANNA PUIG. Maçanet de la Selva
Les obres de desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet estan aturades des de fa uns dies perquè l'obra s'ha encarit. El motiu ha estat la incorporació de les modificacions proposades pels pobles afectats –Sils, Vidreres i Maçanet– després que el projecte ja estigués aprovat i adjudicat. L'obra tenia un pressupost de 23,3 milions d'euros, però, segons ha pogut saber aquest diari, amb aquests canvis s'ha apujat un 20%. Foment i l'empresa adjudicatària (la UTE formada per Copcisa i Marcor Ebro) negocien la manera de resoldre aquest dèficit econòmic. Algunes fonts apunten que Foment no té partida pressupostària per fer-hi front i que l'empresa es nega a reprendre els treballs si no hi ha una solució. Ni Foment ni la subdelegació del govern estatal a Girona van voler fer declaracions.


+ Un dels trams del desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet. Foto: MIQUEL RUIZ

L'empresa Copcisa va confirmar ahir que les obres estan aturades, però no va voler donar més detalls sobre els motius. Aquest contratemps pot provocar un retard encara més important del que ja hi havia: les obres van començar aquest mes d'abril, dos anys més tard del que estava previst, ja que es van afegir al projecte les modificacions sol·licitades per Maçanet, Vidreres i Sils. Per exemple, s'ha inclòs una rotonda a l'altura del Club Margarita que enllaçarà amb el nou polígon de Maçanet; es protegirà la torre de Cartellà, situada a peu de carretera, al terme de Maçanet, construint un fals túnel i enfonsant nou metres la nova carretera; es desplaçarà el vial de serveis de la futura A2 per no afectar tant greument el pla de Vidreres, i s'ha acceptat la millora de camins veïnals.

Aquestes incorporacions es van fer un cop el projecte ja estava aprovat i adjudicat. En concret, l'adjudicació es va fer el febrer del 2006, però les negociacions entre Foment i els municipis i la posterior reforma del projecte van provocar aquest retard.Segons ha pogut saber aquest diari, l'adjudicatària i Foment estan negociant la manera de resoldre aquest dèficit econòmic que s'ha generat. De moment, l'empresa no ha decidit abandonar definitivament les obres, segons han informat algunes fonts, però tampoc estaria disposada a reprendre els treballs si abans no es consensua un acord. El problema seria que Foment no disposa de capital per afrontar aquest 20% de diferència en el cost del projecte.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El mateix, a la Jonquera

>Quatre anys per fer vuit quilòmetres

>Els alcaldes estan indignats perquè no n'han estat informats i reclamen que els treballs es reprenguin aviat

>La variant de Girona, tallada de nit.

>Foment fa més expropiacions pel TAV i agafa de sorpresa cinc pobles afectats

>La variant de la Bisbal ha rebut fins ara més de 6.400 al·legacions

>L'N-II, una altra vegada

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.