| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dimarts, 30 de setembre de 2008
>

L'última llei, la d'hisendes locals




Les autopistes es regeixen per la llei d'autopistes aprovada encara en època franquista, el 1972. Aquesta llei fixa una bonificació d'un 95% a la base imposable per a la concessionària de l'impost de béns i immobles (IBI). D'aquesta manera, només han de pagar un 5% d'aquesta taxa als ajuntaments, en concepte d'ocupació de terreny públic. El 1990, però, l'Estat va aprovar la llei d'hisendes locals, que especifica que els ajuntaments poden cobrar la totalitat de l'import de l'IBI en les concessions d'autopista. Aquesta norma no és retroactiva, de manera que les concessions anteriors a aquesta data no se n'han de fer càrrec. Diversos ajuntaments han presentat recurs a aquesta edició, però la jurisprudència va en aquest sentit, segons explicaven ahir des d'Acesa. Per exemple, el grup ja ha de pagar tot l'IBI en l'autopista del Garraf. En canvi, com que la concessió de l'AP-7 és anterior al 1990, només n'ha de pagar un 5%. La concessió actual acaba al 2017, però amb l'ampliació a tres carrils es va allargar fins al 2021. En aquests cinc anys d'ampliació Acesa ja s'haurà de fer càrrec de tot l'import íntegre de l'IBI, així com en l'ampliació de l'autopista del Maresme fins a Blanes.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>L'Ajuntament de Fogars de la Selva presentarà un recurs judicial per aconseguir cobrar l'IBI de l'AP-7

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.