| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 18 d'abril de 2024


dimarts, 30 de setembre de 2008
>

L'Ajuntament de Fogars de la Selva presentarà un recurs judicial per aconseguir cobrar l'IBI de l'AP-7



ORIOL MAS. Fogars de la Selva

L'Ajuntament de Fogars de la Selva (Selva) recorrerà judicialment contra la decisió del Ministeri d'Economia de denegar el cobrament de l'IBI de l'autopista. El consistori havia reclamat aquesta compensació pel període entre el 2004 i el 2007, i ara interposarà un recurs al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, ja que considera que el canvi legislatiu de fa uns anys els afavoreix. Fa quatre anys, vint-i-cinc municipis gironins per on passa l'autopista havien demanat cobrar l'impost.

El consistori ha aprovat contractar un servei jurídic per redactar la reclamació, que pagaran a mitges l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona. El proper pas serà interposar un recurs al TSJC contra la resolució de la direcció general de Coordinació Financera amb les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals del Ministeri d'Economia i Hisenda. Aquest ens ha estat el que ha denegat la petició de l'Ajuntament.



EL QUE DIU LA LLEI
Les autopistes es regeixen per la llei d'autopistes aprovada encara en època franquista, el 1972. Aquesta llei fixa una bonificació d'un 95% a la base imposable per a la concessionària de l'impost de béns i immobles (IBI). D'aquesta manera, només han de pagar un 5% d'aquesta taxa als ajuntaments, en concepte d'ocupació de terreny públic. El 1990, però, l'Estat va aprovar la llei d'hisendes locals, que especifica que els ajuntaments poden cobrar la totalitat de l'import de l'IBI en les concessions d'autopista. Aquesta norma no és retroactiva, de manera que les concessions anteriors a aquesta data no se n'han de fer càrrec. Diversos ajuntaments han presentat recurs a aquesta edició, però la jurisprudència va en aquest sentit, segons explicaven ahir des d'Acesa. Per exemple, el grup ja ha de pagar tot l'IBI en l'autopista del Garraf. En canvi, com que la concessió de l'AP-7 és anterior al 1990, només n'ha de pagar un 5%. La concessió actual acaba al 2017, però amb l'ampliació a tres carrils es va allargar fins al 2021. En aquests cinc anys d'ampliació Acesa ja s'haurà de fer càrrec de tot l'import de l'IBI, així com en l'ampliació de l'autopista del Maresme fins a Blanes.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>L'última llei, la d'hisendes locals

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.