| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 18 d'abril de 2024


diumenge, 28 de setembre de 2008
>

La crisi i la competència deslleial fan que els taxistes perdin un 30% de facturació

Acusen el sector turístic d'oferir un servei «il·legal»

Salvador Subirós.
TAXISTA


A. PUIG I. BOSCH. Vilobí d'Onyar
La facturació dels taxistes ha baixat un 30%, a causa sobretot de la crisi –que fa que els viatgers busquin la manera més econòmica per desplaçar-se– i també per la competència deslleial. En aquest cas, segons diuen, són els hotels, els càmpings i les agències de viatges que utilitzen furgonetes per anar a recollir els clients. El sector turístic nega les acusacions.


Actualment a Vilobí hi ha 21 llicències de taxi fixes i 16 de temporals, les quals estan en servei durant la temporada d'estiu –des de l'1 de maig fins al 31 d'octubre–. Els taxistes que treballen a la zona de l'aeroport es queixen que les agències de viatges, els hotels i els càmpings els han fet molt de mal oferint un «servei il·legal» per desplaçar els clients. «Utilitzen furgonetes i s'enduen els turistes. No ho poden fer si no contracten un servei autoritzat de transport privat, anomenat VTC. És il·legal i nosaltres ho veiem cada dia», afirma Salvador Subirós, propietari de dues llicències de taxi a Vilobí.

A part, els taxistes es queixen que les agències de viatges ofereixen a través dels seus webs el servei de transport. «És més car però com que la gent ho té més a mà i és més fàcil, l'acaba contractant», diuen. Finalment, la crisi econòmica també ha afectat el sector. «La gent cada dia agafa més l'autobús i demana més preus. Abans, pujaven al taxi i ja està», continua Subirós. També assenyala un descens de turistes aquest any. «Sempre passa quan hi ha competicions de futbol o olimpíades», sosté.

De la seva banda, el sector hoteler nega aquestes acusacions. Segons Enric Dotras, president del Gremi d'Hostaleria de Lloret de Mar, el sector reclama un servei àgil i econòmic per als clients. «No podem tenir un client a l'aeroport quatre hores esperant un mitjà de transport per anar al seu destí», diu Dotras.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Temps contra diners

>L'alcalde de Vilobí, tip de «deixar» els vigilants

>Sis mil places de pàrquing, nous serveis i una terminal més gran

>El Patronat de Turisme troba insuficient el servei de bus de l'aeroport i vol que es dobli

>«Estem perdent calés»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.