Tot i que l'anunci el va fer el mateix batlle tarragoní, el pas l'haurà de fer l'empresa d'aparcaments (AMT). Com que es tracta d'una empresa municipal, Ballesteros, com a màxima autoritat de la corporació local, va insistir que «la decisió ja està presa» i que entre demà i dilluns «la fiscalia ja tindrà coneixement que posem l'assumpte a les seves mans». El detonant de tot plegat són les declaracions i alhora acusacions que va fer ara fa una setmana Rafael León, responsable de l'empresa Sistemas Alem, l'antic soci de l'AMT en la UTE Jaume I, l'ens que gestionava l'aparcament de la Part Alta, en què, entre altres aspectes, acusava l'AMT d'apropiar-se la seva tecnologia, de falsedat documental i de signar contractes «que no coneixia la UTE» durant l'etapa en què l'empresa madrilenya i l'AMT gestionaven l'aparcament del nucli antic abans que Alem entrés en situació concursal.
Ballesteros va reiterar que «no anem en contra de ningú, tan sols volem saber si hi ha indicis de delicte». També va insistir que des del consistori «no podem prejutjar, però com a institució pública tenim l'obligació d'actuar amb les màximes garanties d'objectivitat». No obstant això, es fan ressò de la incertesa que estan generant les informacions que han aparegut en els darrers dies. Les que fan referència a la desviació econòmica s'ha passat d'un pressupost inicial de 3,9 milions als més dels 25 de l'actualitat són les que couen més al bipartit que formen el PSC i ERC. «Aquest equip de govern no s'ha gastat ni un euro més per decisió pròpia.»
Ballesteros, flanquejat per la presidenta de l'AMT, Lola Herrera, va assegurar que han iniciat aquest procés perquè «tenim sospites molt fonamentades que hi ha massa coses que no s'han fet bé». En aquest sentit, el batlle va destacar que ja van fer cessar el que aleshores era gerent de l'AMT, Jesús Trasobares, que actualment està prejubilat d'una altra empresa municipal tarragonina, la de transports (EMT), de la qual també havia estat el gerent.