| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 24 d'abril de 2024


dimarts, 9 de setembre de 2008
>

Caprabo i Agricultura promocionen la venda i el consum de productes catalans

La conselleria subvenciona amb 300.000 euros el grup, que els vendrà amb descomptes del 20%

EVA GARCIA PAGÁN. Barcelona
La conselleria d'Agricultura i Caprabo han unit esforços per promocionar el consum i la venda de productes agroalimentaris catalans. La campanya de promoció s'allargarà fins al 30 de setembre en els 264 supermercats que el grup de distribució té a Catalunya i oferirà més de 300 referències de productes catalans amb descomptes mitjans del 20%. El departament ha subvencionat Caprabo amb 300.000 euros i busca «fer reaccionar el ciutadà, que sovint no coneix que primeres marques són catalanes», segons explicava el conseller Joaquim Llena. El pla es desenvoluparà també la segona meitat del mes en supermercats Eroski.


+ El conseller, Joaquim Llena, i el director general de Caprabo, Javier Amezaga, ahir. Foto: E.G.P.

No és una acció d'aquelles que tradicionalment ha desenvolupat la conselleria d'Agricultura, segons reconeixia ahir el seu titular, Joaquim Llena, «però cal que productors i consumidors estiguin connectats i que els productors en prenguin consciència», segons explicava. El Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, a través de Prodeca (Promotora d'Exportacions Catalanes), col·labora en la campanya impulsada per la cadena de distribució catalana Caprabo per a la promoció de la compra i el consum de productes agroalimentaris fets a casa nostra. La iniciativa, que porta per lema Caprabo et porta el millor de la nostra terra. Els nostres orígens, els nostres productes, va arrencar el dia 28 d'agost i s'allargarà fins al 30 d'agost, de manera simultània, als 264 supermercats que la cadena té a Catalunya, i durant la segona quinzena del mes s'estendrà també als centres Eroski que hi ha a Catalunya.

Des del juny de l'any passat, Caprabo està integrada dins la companyia líder basca en distribució i Javier Amezaga és el conseller delegat de CSC, societat matriu de Caprabo, en què hi ha representats tots els accionistes: Eroski (75% de la companyia), la família Botet, fundadora de la marca –a mitjan 2009 farà 50 anys–, que té el 16% de les accions, i «la Caixa», que en té el 9% restant. Va tancar el 2007 amb una facturació de 2.188 milions d'euros.



DESCOMPTES DEL 20%
Caprabo ha inclòs en la promoció més de 300 referències de productes agroalimentaris fets a Catalunya i els posa a la venda amb un descompte mitjà del 20%, segons assumia ahir el conseller delegat i director general del grup, Javier Amezaga. Són olis, olives, aigües, arrossos, cafès, caves i vins, xocolata, llet, pa, conserves, espècies, patés, formatges, embotits, cervesa, galetes i fruita seca, entre altres categories, una quarantena en total.

Es desconeix el cost de la iniciativa, però Prodeca hi aporta 300.000 euros, segons fonts del departament. L'objectiu de la campanya és promocionar la compra i el consum de productes fets a casa i busca «fer reaccionar el ciutadà, que sovint no coneix que moltes primeres marques són catalanes», segons explicava el conseller, Joaquim Llena. «La nostra indústria agroalimentària s'ha de posar en valor», deia, «perquè és una indústria que ve de lluny i és una de les que millor estan aguantant en aquesta època de crisi».

Per donar a conèixer la campanya i sensibilitzar el consumidor sobre la producció alimentària catalana, Caprabo també ha vestit els seus establiments amb més de 500 pòsters i més d'un miler d'adhesius, ha editat més d'un milió de fullets d'oferta i més de 600.000 receptaris i difon la campanya a través de la revista Sabor, que té una tirada de 400.000 exemplars.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Caprabo i Agricultura promocionen els productes catalans

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.