| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 18 d'abril de 2024


divendres, 22 d'agost de 2008
>

Girona implantarà el Bicing a principi de l'any vinent amb unes 150 bicicletes

El cost de posada en marxa supera el mig milió d'euros i s'ha previst instal·lar unes quinze estacions de recollida

DANI VILÀ. Girona
La ciutat de Girona implantarà a principi de l'any 2009 el sistema de Bicing a la capital gironina, copiant el model implantat a Barcelona. Inicialment, l'equip de govern ha previst que la posada en marxa del Bicing es faci amb unes 150 bicicletes i amb una quinzena de punts de recollida distribuïts per les diverses zones de Girona. La implantació d'aquest sistema que fomenta l'ús de la bicicleta en els desplaçaments urbans representa un cost de 560.000 euros, una quantitat molt elevada que l'Ajuntament de Girona vol finançar en part amb subvencions de la Generalitat. Encara no s'han definit les tarifes, però es vol que els usuaris paguin un preu mòdic per incentivar-ne l'ús. Tampoc no se sap quina empresa gestionarà el servei, ja que es convocarà un concurs per decidir-ho.


+ Dos usuaris del nou carril bici que s'ha executat al passeig d'Olot de Girona aquest mateix estiu. Foto: JOAN SABATER

Tothom assumeix que les obres del TAV ocasionaran dificultats de mobilitat a Girona i potser el Bicing serà una de les alternatives vàlides. L'any passat l'Ajuntament de Girona va encarregar un estudi per veure la viabilitat que tindria la implantació d'aquest sistema a la ciutat. «Tots els estudis diuen que per a una ciutat com la nostra l'ideal és començar amb unes 150 o 160 bicicletes», certifica la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña. La previsió és que se situïn entre deu i quinze estacions o punts de recollida de les bicicletes arreu de la ciutat. «Hem estudiat els circuits més habituals per determinar on s'han de situar les estacions, que bàsicament seran a prop de centres cívics o equipaments de barris», detalla Salamaña. La idea és que la majoria d'estacions disposin d'una desena de bicicletes, excepte les parades més cèntriques, que podrien tenir quinze o vint bicicletes, ja que s'espera que espais com ara plaça Catalunya, la Casa de Cultura o la Universitat siguin les parades més utilitzades.

El concurs que es farà per decidir l'empresa determinarà les tarifes que hauran de pagar els usuaris, però Salamaña avança la voluntat de l'equip de govern que sigui «un preu mòdic per incentivar l'ús d'aquest nou mitjà, que permetrà millorar la qualitat de vida». La responsable de Mobilitat veu el Bicing com una bona oportunitat «per canviar el tipus de mobilitat de Girona». La voluntat és copiar el model que aplica Barcelona, sobretot tenint en compte el gran èxit que ha tingut des de la seva implantació. Si es compleixen tots els terminis, el Bicing podria posar-se en marxa a Girona entre els mesos de gener i febrer de l'any 2009.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Bicing» metropolità

>El model de Barcelona

>Oberts a afegir-hi més municipis

>Palafrugell vol unir tots els seus nuclis urbans amb un carril bici

>L'Escala, els primers amb «bicing»

>Girona tindrà servei de lloguer de bicicletes l'any vinent

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.