| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 d'abril de 2024


divendres, 22 d'agost de 2008
>

«Bicing» metropolità



contrapunt

SALVADOR GARCIA-ARBÓS.
Diria que la implantació del bicing només a Girona pot ser una gatada monumental si no hi conviden els municipis que integren la ciutat real, la conurbació o, si voleu, allò que en temps del domini de CiU no se'n podia dir àrea metropolitana. Com ja ha apuntat la tinent d'alcalde de Mobilitat, Isabel Salamaña, l'Ajuntament de Girona ha de convidar-hi Salt, en efecte. Però cal voluntat per fer arribar el servei fins a Sarrià de Ter, a Sant Julià de Ramis, a Vilablareix, a Fornells de la Selva i als veïnats de Quart que semblen barris de Girona. Temo que no hi seran tots. Les raons profundes i inconfessables seran les velles hostilitats municipals i el sectarisme polític. Ja ho sé que cada cop hi ha més ajuntaments del mateix color polític o amb afinitats tripartides. Però deixeu-me recordar aquell temps en què Girona, Salt i Sarrià eren governats per socialistes: un alcalde va declarar que hauria volgut ser convergent només per matxucar a gust el batlle del poble veí. Al començament, aquesta iniciativa pot disgustar els gestors del transport públic, després del gran esforç per implantar la integració tarifària de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM). No crec que sigui cap trava, ni que es noti. Molts usuaris del bus no han agafat mai una bicicleta i només hi pujarien si al final del trajecte hi hagués dutxes.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Girona implantarà el Bicing a principi de l'any vinent amb unes 150 bicicletes

>Oberts a afegir-hi més municipis

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.