| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


diumenge, 10 d'agost de 2008
>

Els gironins es gasten de mitjana 410 euros al mes en els comerços de la ciutat

Hi ha diferències entre barris, on Montjuïc lidera la despesa amb 775 euros i Santa Eugènia va a la cua amb 275 euros

DANI VILÀ. Girona
Els habitants de Girona es gasten de mitjana 410 euros al mes als comerços de la ciutat. Així ho recull un exhaustiu estudi que l'Ajuntament de Girona ha elaborat per obtenir una radiografia fidedigna de la situació comercial. Per barris, les diferències de despesa són notables. Els veïns de Montjuïc lideren el rànquing, ja que destinen 775 euros mensuals a compres; hi segueixen els de Sant Ponç-Domeny i Palau, amb 530 i 520 euros, respectivament. A la cua, amb un consum tres vegades inferior, hi ha el barri de Santa Eugènia, amb només 274 euros. L'estudi assenyala que les més de 2.100 botigues ofereixen una oferta equilibrada de tots els sectors i en destaca el gran atractiu per als visitants perquè donen servei molt més enllà de la ciutat i l'àrea metropolitana.






+ Una de les moltes botigues de la zona més cèntrica de Girona. Foto: MANEL LLADÓ

Gairebé la meitat dels habitants de Girona pot certificar que cada mes es gasta entre 200 i 400 euros. Tot i això, també hi ha una gran quantitat de ciutadans la despesa dels quals oscil·la entre els 400 i els 800. Però el 3% dels entrevistats –els casos més excepcionals– arriba a tenir una despesa que s'acosta als 1.000 euros.

La regidora de Desenvolupament Local i Promoció de la Ciutat, Cristina Alsina, subratlla «les diferències que es veuen segons el barri, pel que fa a despesa comercial». En sentit global, Alsina destaca que la ciutat té molt poder d'atracció perquè té una oferta molt gran. L'objectiu de l'Ajuntament és seguir potenciant el sector comercial i no només a la zona més cèntrica, sinó «fer polítiques de dinamització per potenciar el comerç de proximitat, el qual no oblidem que també ajuda a la cohesió social de Girona». Alsina posa en relleu la voluntat que el primer gran eix comercial sigui tot el centre, amb el Barri Vell i l'Eixample, però que també cal que la Rodona, Santa Eugènia i Sant Narcís esdevinguin una segona gran zona comercial que garanteixi el comerç de proximitat.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Un terç de tot el comerç

>Més enllà del mateix barri

>Un eix amb molt de futur

>Al servei de tot un barri

>Un dèficit greu que cal corregir

>Equilibrat i turístic

>Un model equilibrat

>400, a cel obert

>Bon tracte

>La facilitat del súper

>Molt per al lleure i la llar

>Comerç testimonial

>Poques botigues

>Poca oferta comercial

>Excés en aliments

>Equilibri per a la llar

>El gran nombre de turistes a Girona fa que gairebé totes les botigues del centre estiguin obertes a l'agost

>Targeta comercial, a l'octubre

>A Girona s'han obert tres-centes botigues en deu anys

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.