Els fets van passar diumenge a dos quarts d'una de la matinada, quan la policia local de Tossa va rebre l'avís d'un veí de Girona que assegurava que la seva filla era en unes colònies d'anglès en un càmping del municipi i que l'acabava de trucar alertant-lo que s'havia tancat amb unes companyes en un bungalou perquè tenia por dels monitors. L'adolescent va relatar que tres nois, dos dels quals eren monitors, cridaven i picaven a les finestres del bungalou. Segons la nena, tots tres anaven beguts.
Tot seguit, la policia local va anar al càmping on era l'adolescent, al Club Aire Libre de la cala Llevadó. En un dels bungalous, els agents hi van trobar una desena de nens d'entre 8 i 14 anys. Mentre els policies intentaven saber què havia passat, un dels monitors que els nens havien indicat que els atemorien suposadament es va llançar sobre un agent i li va fer mal en una mà. En conseqüència, va ser arrestat per atemptat i resistència als agents de l'autoritat. Els altres dos nois insultaven els policies, i van ser imputats pel mateix delicte.
Els nens van explicar als agents que algun dels monitors els havien bufetejat i altres van assegurar que també els havien obligat a donar-los diners. Tot seguit, els agents van detenir els altres dos joves l'altre monitor i l'amic. A banda que al primer noi arrestat li imputen un delicte d'atemptat als agents de l'autoritat, a tots tres els acusen de desobediència als agents, maltractaments, coaccions i apropiació indeguda.
Ahir al vespre, els tres detinguts van començar a declarar als jutjats de Blanes. A l'hora de tancar aquesta edició, encara no se sabia la decisió del jutge, tot i que s'especulava que el més probable és que els deixessin en llibertat. Hores abans, els dos monitors, un dels quals té 26 anys, s'havien negat a declarar davant dels Mossos. Només ho havia fet el company, de 24 anys i que té la doble nacionalitat britànica i australiana. Aquest noi havia coincidit amb els altres dos joves com a monitor en un altre campament l'any passat i dissabte a la nit, aprofitant que era a Barcelona i que l'endemà al matí havia d'agafar un vol des de l'aeroport de Vilobí d'Onyar cap a Polònia, va fer estada al càmping Club Aire Libre amb els seus amics. Tots tres admeten que havien begut, tot i que no prou per anar borratxos. A banda, neguen totes les acusacions sobre els atacs als nens i als agents, els quals asseguren que van ser ells qui els van agredir amb les porres (sembla que tenen blaus).
«PROFESSORAT QUALIFICAT»
Les colònies estan organitzades per Sheffield Centre, que a Barcelona té la seu al carrer Muntaner. Fonts de l'empresa es van negar ahir a fer declaracions sobre la detenció dels dos monitors i també sobre el fet que els pares dels nens que havien participat en les mateixes colònies una quinzena abans entre el 29 de juny i el 12 de juliol ja s'havien queixat de l'actitud d'alguns monitors. Segons s'informa en el web de l'empresa, els participants en les colònies de Tossa tenen entre 8 i 14 anys, i dormien en bungalous, en grups d'entre sis i vuit. La mainada havia començat l'estada el diumenge 13 de juliol i l'havien d'acabar dissabte vinent. En el web s'hi fa constar que els nens, que feien vint hores d'anglès cada setmana, serien atesos per «professorat titulat altament qualificat», que els assistiria les 24 hores del dia. Els encarregats del càmping del Club Aire Libre tampoc van voler informar sobre els fets i es van intentar desmarcar de la polèmica. L'Ajuntament de Tossa ha anunciat que obrirà una investigació per aclarir l'incident i comprovar que les activitats que es fan al càmping s'ajusten a la normativa.