| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 d'abril de 2024


dimecres, 16 de juliol de 2008
>

El carnet de ciclomotor als 15 anys s'ajorna per no perjudicar la indústria

La Generalitat ha pressionat el govern estatal per donar dos anys més a les empreses per adaptar-se

ROBERT CARMONA. Madrid
La modificació del reglament de conductors que apujarà dels 14 anys fins als 15 l'edat mínima per poder obtenir el permís de conduir ciclomotors no entrarà en vigor fins al 2010. Així ho han pactat la Generalitat i el govern estatal, per evitar que la nova normativa –que es preveia que entrés en vigor aquest setembre i que ha estat molt criticada per la indústria del sector per la disminució de vendes que pot comportar– es produeixi en plena desacceleració econòmica, que ja de per si es calcula que suposarà que es venguin un 20% menys de motos aquest any. Un 90% de la fabricació estatal de motocicletes i ciclomotors es fa a Catalunya.


+ Cadena de muntatge de ciclomotors de Rieju a Figueres. Foto: R.C.

Amb aquest ajornament de dos anys es pretén donar més temps a les empreses perquè s'adaptin al canvi que suposarà que el carnet de ciclomotor no es pugui treure fins als 15 anys, sobretot tenint en compte que aquest cop per a les vendes coincidiria en el temps amb una desacceleració que ja ha tocat el sector i encara es podria haver agreujat més. A més, la fabricació de ciclomotors té molt pes dins la facturació de bona part de les empreses, que han deixat clar en moltes ocasions que si els joves no es poden treure el carnet fins als 15 ja s'esperaran un any més i compraran una motocicleta i no un ciclomotor.

La normativa europea que ha desencadenat les modificacions previstes en l'edat per poder-se treure el carnet, marcava que els estats haurien de modificar els seus reglaments abans del 2013 i plantejava passar de 14 a 16 anys l'edat mínima. Inicialment, el govern espanyol va plantejar fer el canvi ràpidament i estava previst que entrés en vigor aquest setembre, un cop ja s'havia renunciat a passar l'edat als 16 anys i s'havia acordat que fos als 15.

El Ministeri de l'Interior justifica les modificacions previstes en el reglament, les quals també inclouen l'obligació de superar un examen teòric i pràctic per poder obtenir el carnet de ciclomotor, com a idònies per reduir l'elevada sinistralitat i mortalitat, que ha anat en augment en els darrers anys, segons les dades aportades per la direcció general de Trànsit durant la negociació.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Unes vendes ja tocades

>Ajornen 2 anys l'obligació de tenir 15 anys per poder dur ciclomotor

>El carnet de ciclomotor als 15 anys s'ajorna per no perjudicar la indústria

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.