dilluns, 7 de juliol de 2008 > Charles de Gaulle, Munic i Madrid fan el salt en quatre anys
Els grans aeroports d'Europa que s'han construït o ampliat els últims anys són els que han guanyat posicions en volum de passatgers en el rànquing del continent. Com a gran aeroport de connexió internacional d'Air France, el parisenc Charles de Gaulle va aconseguir al 2005 superar l'aeroport alemany de Frankfurt i situar-se el segon amb més trànsit d'Europa. Davant la saturació de l'aeroport de Frankfurt, la companyia Lufthansa decidia expandir-se a la seva segona base de Munic i el 2003 es quedava la inaugurada terminal 2. Tres anys després, aquesta instal·lació passava al davant del primer aeroport d'Itàlia, el de Roma Fiumicino, i li prenia la setena posició. Aquell mateix any 2006 s'inaugurava la terminal 4 de Barajas, l'aposta d'Iberia per convertir l'aeroport madrileny en el seu hub de vols intercontinentals i internacionals a base de concentrar-hi la gran majoria de rutes que anteriorment Barajas compartia amb el Prat. El resultat ha arribat el 2007, quan Barajas ha superat l'aeroport d'Amsterdam i s'ha convertit en el quart amb més trànsit del continent. I amb el ritme de creixement d'aquest any, Barajas podria tancar l'exercici com el tercer aeroport d'Europa per davant de Frankfurt, tenint en compte la gran expansió del trànsit aeri entre l'Amèrica Llatina i la capital espanyola. Fins a l'abril, l'aeroport alemany el guanya per només 18.300 passatgers. Però aquest any també Roma està en expansió i ja supera en 600.000 passatgers el Prat, que, per contra, n'ha perdut a l'abril i al maig respecte de l'any passat.
|