| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 10 de juny de 2026


dilluns, 23 de juny de 2008
>

Els titulats en FP cada vegada són més valorats en les ofertes laborals

La taxa d'incorporació permet que un de cada tres obtingui una feina

E.B.. Girona
Els titulats universitaris del conjunt de l'Estat perden força davant dels estudiants de formació professional (FP), que cada vegada són més valorats en les ofertes de treball qualificat. Segons l'estudi d'Infoempleo, les ofertes d'FP ja suposen el 23,3% del total i representen una alta taxa d'incorporació: el 38,6%.


+ Cicles de formació professional de l'IES Santa Eugènia de Girona en l'àmbit de la construcció. / Foto: EL PUNT

El percentatge d'ofertes de treball que demanen titulats en FP ha anat augmentant de manera significativa en els darrers anys. En el curs 2006-2007, en l'àmbit espanyol, aquest percentatge va ser del 23%, i això confirma que un de cada quatre professionals amb estudis i formació pràctica troben feina. Segons els autors de l'informe, l'FP té una «salut esplèndida», amb el 38% de totes les ofertes de treball, en detriment dels titulats universitaris. Segons la valoració dels experts, «el que es busca ara és gent amb capacitat per adaptar-se i per aprendre, no titulats amb molta teoria apresa». En aquest sentit, la visió en funció de l'oferta i la demanda és que «moltes companyies prefereixen joves que estudien formació professional, perquè tenen més il·lusió per progressar en la seva empresa i així és més fàcil que s'hi quedin».

Un altre aspecte que valoren els entesos és que cada vegada es fan menys entrevistes personals i «el mercat prefereix les dinàmiques de grup, per veure com es comporta el futur candidat amb la resta d'aspirants». Això demostra que ara les empreses necessiten més tècnics que universitaris. El Ministeri de Treball afirma que el 40% dels 2,8 milions de llocs de treball que s'han creat des del 2004 fins al 2007 es consideren especialitzats.

A Catalunya, de manera global, la meitat de les ofertes requereixen una titulació universitària, mentre que l'FP –o un títol equivalent–, només la requereixen un 21,2%. La resta, un 29,2%, no demana cap tipus de titulació. Aquests resultats són similars als de la resta de l'Estat.

Els titulats en FP que més demanen són els de les àrees de fabricació mecànica, amb el 30% de totes les ofertes, seguits per electricitat i electrònica (25,5%), administració (15%), comerç (7,5%), educació i obra civil (5,2%), mentre que química, informàtica i automoció estan al 4%.



L'EXPERIÈNCIA ÉS UN GRAU
De l'estudi també es destaca, de manera global, que l'experiència és un grau i és el que les empreses més desitgen. Segons el mercat, l'experiència s'ha convertit en un element essencial, que fins i tot guanya terreny a la formació i al postgrau com a requisits exigits al candidat. Però no es tracta de l'experiència acumulada durant tota la vida professional, sinó de la que ha de tenir una persona en un lloc comparable al que s'ofereix.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>A Girona i Vic, de les aules a treballar

>Les carreres d'empresarials i enginyeria són les que tenen més sortida laboral

>«La televisió té molta influència»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.