| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 1 de maig de 2024


dimarts, 10 de juny de 2008
>

La vaga provoca cues de camions de fins a quatre quilòmetres a la Jonquera

A la tarda, els Mossos van custodiar vuit cisternes carregades amb querosè fins a l'aeroport de Girona

I.B. J.V. AGÈNCIES. La Jonquera
La vaga de transportistes va provocar diumenge a la nit cues de fins a quatre quilòmetres de camions a les dues bandes de la frontera de la Jonquera. Els piquets van començar a parar el trànsit cap a quarts d'una de la matinada a l'AP-7 al Pertús, i cap a les dues de la matinada un segon grup de piquets va aturar la circulació a uns deu quilòmetres de la frontera. La vaga es va desenvolupar sense incidents i els turismes van poder circular sense problema. D'altra banda, ahir a la tarda, els Mossos d'Esquadra van custodiar vuit camions cisterna carregats amb querosè que van sortir de Barcelona en direcció a l'aeroport de Girona.


 Foto: LLUÍS SERRAT

+ Els vehicles estacionats ahir al matí a la Jonquera i a les cues de camions que es van formar a l'AP-7. Foto: LLUÍS SERRAT

Al Pertús, a les protestes dels camioners de l'Estat espanyol s'hi van afegir les dels francesos. Els piquets informatius van bloquejar la circulació a banda i banda de la frontera de la Jonquera a quarts d'una de la matinada, i cap a les dues, a l'AP-7 i a l'N-II. Els piquets demanaven als camioners que s'aturessin i els animaven a adherir-se a la protesta. Això va provocar cues de fins a quatre quilòmetres de camions a l'AP-7 i que a la Jonquera tots els aparcaments quedessin plens a vessar –n'hi ha uns 2.500 entre públics i privats–. És per això que els Mossos d'Esquadra, com es fa en altres situacions d'emergència, van fer desviar els camions fins a l'aparcament del circuit de Montmeló, on hi ha espai per a uns 1.000 vehicles. El problema és que a mitja tarda aquest aparcament també era ple i els camioners van haver de buscar altres llocs.

A la tarda, els Mossos d'Esquadra van custodiar vuit camions cisterna que anaven carregats amb querosè i que van sortir en comboi des de la Zona Franca de Barcelona amb destinació a l'aeroport de Girona, per tal de garantir el subministrament de combustible als avions. Els camions van sortir cap a les cinc de la tarda i els Mossos els acompanyaven per evitar incidents.

D'altra banda, a Barcelona les nombroses marxes lentes que van organitzar els camioners van desencadenar diversos col·lapses viaris al llarg de tota la jornada i van convertir les rondes i moltes carreteres en veritables rateres. A Barcelona, els embussos més importants es van localitzar a la ronda Litoral, on la cua va arribar als set quilòmetres; a la de Dalt –10 quilòmetres més– i a la C-58, on a mitja tarda el tap per entrar a Barcelona arribava a Ripollet. Curiosament, la vaga va provocar un efecte descongestionador per a la resta de vehicles, perquè l'absència de camions en hora punta del matí va permetre circular amb més fluïdesa del que és habitual, però les coses van canviar, i de manera substancial, poc després, des del moment en què van començar les mobilitzacions.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Rajoy acusa el govern espanyol d'eludir la seva responsabilitat

>Una vaga que fa visualitzar la gravetat de la crisi

>Mercabarna: fruita fins divendres i verdura fins demà

>Mercagirona preveu quedar sense existències d'aquí a un parell de dies

>La FOEG diu als associats que els transportistes han d'apujar preus

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.