Gaspart va avançar que la Generalitat i un grup d'empresaris organitzats al voltant de la Fundació Privada d'Empresaris (FemCat), presidida per Joaquim Boixareu, conseller delegat d'Irestal Group, treballa per crear un consorci públic privat per licitar per Spanair. «Encara que lluitem amb Iberia, hem d'intentar-ho», va assegurar Gaspart.
Amb tot, el president de Turisme de Barcelona no va concretar quin tipus de suport prestaria la Generalitat en aquest consorci, que podria implicar aportar capital, prestar diners o ajudar a organitzar la licitació. Així, el govern i els empresaris busquen un operador, que podria ser una de les grans línies aèries internacionals, amb capacitat financera per participar al consorci i que aporti a més la seva experiència de gestió. Aquest operador podria ser Iberia, encara que sembla que a la companyia no l'interessa la iniciativa. «Encara que és una gran companyia, no ha apostat mai per Barcelona», va lamentar Gaspart.
Amb l'adquisició d'Spanair es pretén que hi hagi vols i no només pistes i per això, el Prat «necessita una companyia». Tanmateix, els empresaris i la Generalitat encara no han fet cap oferta en ferm per Spanair. El president de Turisme de Barcelona va advertir que s'està acabant el temps, «s'està arribant al límit i cal fer l'operació». Per Gaspart, el problema del Prat no és tenir la gestió de les terminals. «M'encantaria, però no és el més important», va indicar el president de Turisme de Barcelona, que va subratllar que l'important és el servei i els vols. En aquest sentit, va destacar que a l'aeroport de Barcelona es veuen «40 avions de 40 companyies diferents» i això no passa en altres aeroports, ja que el Prat és un conglomerat d'aerolínies de baix cost i companyies de segona, segons Gaspart, que va assenyalar que això «és un problema greu».