| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 20 d'abril de 2024


dissabte, 3 de maig de 2008
>

El govern posa fil a l'agulla i adjudica l'estudi informatiu del Tramcamp

El primer pas és determinar el traçat i la seva integració en una xarxa de transport públic d'abast territorial

ÒSCAR MESEGUER. Tarragona
El govern de la Generalitat ha fet una aposta definitiva pel tramvia lleuger per al Camp de Tarragona, que ha de connectar les principals poblacions del cor del territori i conegut popularment, mentrestant s'han succeït les reivindicacions i els estudis previs, com el Tramcamp. El projecte és ja una realitat després que ahir el govern fes pública l'adjudicació, per 647.175 euros, de l'estudi informatiu, que haurà de determinar-ne el traçat. La idea inicial preveu enllaçar Tarragona, Reus, Cambrils, Vila-seca i Salou, però la xarxa de transport públic territorial que vol teixir l'executiu també ha de cobrir Valls i l'estació del TAV a la Secuita.


El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de l'empresa pública GISA, ha adjudicat a Intraesa –Ingeniería de Trazados y Estructuras SA–, que ja ha treballat en els informes previs, l'estudi informatiu del sistema de tramvia del Camp, que el govern espera poder aprovar en un any abans de licitar el projecte constructiu. També ha estat encarregat un estudi d'impacte ambiental. Si tot anés ben rodat, les obres podrien començar durant el 2010, tot i que ahir el director general de Transports, Manel Villalante, no es va atrevir a posar-hi data, atesa la complexitat del projecte i del seu encaix en un sistema de transport públic del Camp que va més enllà del tramvia, en el context d'un nou sistema ferroviari de rodalies, i que s'ha de complementar amb carrils bus per arrodonir una xarxa ben lligada que millori la mobilitat en un espai amb una població d'uns 300.000 habitants i unes prestacions molt baixes per fer els 19 milions de desplaçaments setmanals que s'hi enregistren. El Tramcamp ha de presentar les característiques d'un metro lleuger en els trams urbans, amb velocitats de 20 km/h, i les funcions d'un tren de rodalies en sortir dels límits urbans, amb velocitats comercials de 80 km/h. També és previsible que es puguin aprofitar les plataformes que quedarien en desús amb l'actual reestructuració dels serveis ferroviaris: la construcció del corredor mediterrani que deixa lliure la línia de la costa entre Tarragona i Cambrils i el cobriment de la via per l'interior de la ciutat de Tarragona, segons el conveni signat la setmana passada amb l'Estat i que podria condicionar el calendari d'execució del Tramcamp. També s'hauran de construir noves vies –les cambres de comerç van proposar fer una reserva de sòl a la carretera T-11 entre Reus i Tarragona– i tot això és el que ha de determinar l'estudi informatiu, que tot just s'ha adjudicat en un moment en què també està en marxa la integració tarifària –el bitllet únic– al Camp de Tarragona.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Una decisió «estratègica»

>La connexió amb el TAV i amb Valls

>Arrenca el tramvia que connectarà les ciutats del Camp de Tarragona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.