| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dijous, 1 de maig de 2008
>

Maresme. La Generalitat veu viable treure el tren de la costa i fer-lo passar sota l'N-II a l'Alt Maresme

L'avantprojecte del pla metropolità de Barcelona dibuixa un primer traçat i el vol sotmetre al consens del territori

TERESA MÁRQUEZ. Mataró
El trasllat de la línia de Renfe del Maresme cap a l'interior és una de les propostes previstes en l'avantprojecte del pla territorial metropolità de Barcelona que té com a objectiu ordenar la demarcació en matèria urbanística, demogràfica i d'infraestructures. Malgrat que no detalla com s'haurà de resoldre el projecte, sí que incorpora una proposta nascuda en el si del Consell Comarcal: treure la via de la façana litoral a l'Alt Maresme i fer-la passar per sota de l'actual N-II, com a mínim en el tram entre Calella i Malgrat de Mar. L'opció comportaria la construcció de noves estacions i l'alliberament de la línia costanera, una de les reivindicacions més antigues de la zona, especialment dels municipis turístics que l'han vist sempre com una barrera.


És la primera vegada que es fa pública la proposta de traslladar sota l'actual N-II la via del tren que passa per la costa del Maresme. Tot i això, la idea que ha traspassat al paper el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) es va gestar en el Consell Comarcal ara fa set anys. El dibuix que s'inclou en l'avantprojecte perfila una via ferroviària per l'interior des de Montgat a Mataró per «incrementar la cobertura a uns nuclis urbans que s'han anat estenent lluny de la costa». A Mataró enllaça amb el tren orbital que ha d'unir la capital del Maresme amb Vilanova per Argentona. El traçat continuarà cap al nord i les úniques estacions que es mantindran al mateix lloc seran les de Llavaneres i Caldes d'Estrac. Tant Arenys de Mar com Canet i Sant Pol traslladaran les seves cap a l'interior dels nuclis urbans donant més centralitat a la infraestructura. El canvi més significatiu, segons la proposta feta per la Generalitat, s'allarga des de l'entrada a Calella fins a Malgrat de Mar. Aquí la via del tren desapareix de la façana marítima, allibera la costa i es trasllada per sota de l'actual N-II com si es tractés d'una línia de metro. Finalment, enllaça amb Palafolls i Tordera també per l'interior. El responsable de l'Institut d'Estudis Territorials, Josep Maria Carrera, destaca que tot l'estudi es troba en una primera fase i que «no hi ha res decidit». Tot i això, Carrera especifica que en cas de desdoblar la línia del tren a l'Alt Maresme «seria factible fer passar les dues vies per sota l'N-II». L'avantprojecte passarà ara a exposició pública durant tres mesos perquè els municipis facin les al·legacions oportunes. Des del Consell Comarcal del Maresme, el seu president, Josep Jo (PSC), explica que el principal objectiu és «solucionar els problemes històrics de la comarca». Jo defensa el debat al territori sobre els traçats definitius i recorda que l'organisme que presideix «ha fet un pas més» i ha encarregat estudis tècnics «amb propostes concretes» a Barcelona Regional.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>La Generalitat veu bé que a l'Alt Maresme el tren passi sota l'N-II

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.