Dos alcaldes del mateix color polític, de CiU, però amb visions diferents, malgrat que l'anterior, Vicenç G. Cara, governava en solitari i Josep Perich ho fa en coalició amb la Plataforma per la Defensa de Flaçà i ERC. Aquesta diferència de visió és el que motiva el retard en la supressió del pas a nivell de Flaçà, ja que Foment ja havia posat a licitació el projecte anterior, per un import de 5,36 milions d'euros, i l'Ajuntament, a concurs, al qual es van presentar una vintena d'empreses.
El govern de Perich va voler-lo substituir per un altre de dimensions més reduïdes, que respectés més l'estructura del poble, en minimitzés l'impacte i unís el polígon industrial i el poble. Això suposa un cost molt inferior a l'anterior, i Foment hi va estar d'acord. Ara s'haurà d'esperar al consens entre el projecte de Foment i el de la Generalitat en el desdoblament de la C-66 per fer compatibles les dues actuacions. Això comporta retardar un temps més l'actuació suposant que al final sigui viable l'estudi del ministeri, ja que en cas que s'hagi de començar de nou implicarà un temps encara superior, llevat que es pugui recuperar l'anterior. Aquest pas a nivell és reivindicat des de fa molt temps, tot i que s'hi han incorporat noves mesures de seguretat en els últims anys.
ALTRES PASSOS PENDENTS
L'any 2004 Foment i la Generalitat van signar un conveni de col·laboració en la supressió d'aquest i altres passos a nivell de les comarques gironines, en un termini de sis anys. Aquests altres passos corresponen als de Planoles i Toses de la línia de Ripoll a Puigcerdà; el de Maçanet de la Selva, al camí de Can Ramilans; el de Sant Miquel de Fluvià, a la carretera de Figueres, i el de Campdevànol, a la carretera GI-401. Queden fora d'aquest conveni els passos de Figueres i el de Ripoll, la supressió dels quals ha estat llargament reivindicada. El de Sant Jordi Desvalls es va suprimir amb la nova variant.