| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 7 de maig de 2024


dilluns, 21 d'abril de 2008
>

El nou projecte de pas a nivell de Flaçà és incompatible amb el desdoblament de la C-66

L'actual equip de govern ha volgut anul·lar el projecte anterior, que s'estaria executant, i ara aquest queda aturat

MONTSE BARRERA. Flaçà
El nou projecte de pas a nivell de Flaçà encarregat a Foment per l'actual equip de govern municipal, encapçalat per Josep Perich, és incompatible amb el desdoblament de la C-66, en el tram entre Medinyà i Corçà. El govern de Perich va proposar a Foment fer un nou projecte de pas a nivell i anul·lar el que havia aprovat l'anterior equip de Vicenç G. Cara, i el Ministeri ho va acceptar. Ara Foment ha fet un avantprojecte de supressió de pas a nivell que inclou una rotonda a la C-66, cosa que és incompatible amb el desdoblament d'aquesta carretera, al pas per Flaçà. Ara el projecte queda aturat de moment, en espera que les dues administracions consensuïn els dos projectes. Aquesta incompatibilitat farà endarrerir encara més la reclamada supressió del pas a nivell.


+ El pas a nivell de Flaçà és utilitzat freqüentment per vianants, ja que parteix el poble. Foto: LLUÍS SERRAT

Dos alcaldes del mateix color polític, de CiU, però amb visions diferents, malgrat que l'anterior, Vicenç G. Cara, governava en solitari i Josep Perich ho fa en coalició amb la Plataforma per la Defensa de Flaçà i ERC. Aquesta diferència de visió és el que motiva el retard en la supressió del pas a nivell de Flaçà, ja que Foment ja havia posat a licitació el projecte anterior, per un import de 5,36 milions d'euros, i l'Ajuntament, a concurs, al qual es van presentar una vintena d'empreses.

El govern de Perich va voler-lo substituir per un altre de dimensions més reduïdes, que respectés més l'estructura del poble, en minimitzés l'impacte i unís el polígon industrial i el poble. Això suposa un cost molt inferior a l'anterior, i Foment hi va estar d'acord. Ara s'haurà d'esperar al consens entre el projecte de Foment i el de la Generalitat en el desdoblament de la C-66 per fer compatibles les dues actuacions. Això comporta retardar un temps més l'actuació suposant que al final sigui viable l'estudi del ministeri, ja que en cas que s'hagi de començar de nou implicarà un temps encara superior, llevat que es pugui recuperar l'anterior. Aquest pas a nivell és reivindicat des de fa molt temps, tot i que s'hi han incorporat noves mesures de seguretat en els últims anys.



ALTRES PASSOS PENDENTS
L'any 2004 Foment i la Generalitat van signar un conveni de col·laboració en la supressió d'aquest i altres passos a nivell de les comarques gironines, en un termini de sis anys. Aquests altres passos corresponen als de Planoles i Toses de la línia de Ripoll a Puigcerdà; el de Maçanet de la Selva, al camí de Can Ramilans; el de Sant Miquel de Fluvià, a la carretera de Figueres, i el de Campdevànol, a la carretera GI-401. Queden fora d'aquest conveni els passos de Figueres i el de Ripoll, la supressió dels quals ha estat llargament reivindicada. El de Sant Jordi Desvalls es va suprimir amb la nova variant.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Es manté la incertesa de la solució per a Figueres

>Millores a l'estació

>El govern analitza les al·legacions del tram Medinyà-Corçà, que es preveu desencallar l'any vinent

>Celrà i Bordils esperen les variants

>El nou projecte de pas a nivell de Flaçà és incompatible amb el desdoblament de la carretera C-66

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.