El 20 de febrer passat, dos dies abans de l'inici de la campanya electoral, el subdelegat del govern, Joan Maria Abelló, donava el tret de sortida oficial a les obres del primer tram de l'A-27, entre el Morell i Tarragona. Des de llavors, els tècnics de l'empresa adjudicatària tan sols han fet alguns moviments de terra i han marcat finques fins a Constantí, on des de fa més de quinze dies no s'observa cap altre moviment. A la Pobla de Mafumet, les màquines no han tornat a treballar-hi des del febrer.
Tot i que fons de la Subdelegació del Govern a Tarragona consideraven ahir normal l'aturada, i l'atribuïen a l'organització pròpia de l'empresa executora de les obres, el cert és que el projecte encara té alguns problemes per resoldre tot i estar ja en fase d'execució. Un d'ells és la mina dels Tarragonins, una galeria d'aigua subterrània que coincideix en dos punts (al costat del polígon Riu Clar de Tarragona i al terme municipal de Constantí) amb el traçat previst de l'autovia, i de la qual s'abasteixen actualment un centenar de pagesos. En les últimes setmanes, diversos tècnics han visitat els terrenys afectats per prendre mides i calcular fondària, però encara no s'ha decidit si Foment finalment optarà per desviar-la i reconstruir-la, com es preveia inicialment. «Ens han dit que potser es canvia el traçat de l'autovia, perquè reconstruir-la planteja problemes ja que el subsòl és de grava», afirma el membre d'Unió de Pagesos, Pere Plana. Precisament, avui està prevista una nova reunió a la zona afectada per tal d'intentar trobar una sortida a l'obstacle.