| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dijous, 21 de febrer de 2008
>

L'Estat adjudica el tram de la Sagrera a Trinitat, l'últim pendent a Barcelona

Les obres costaran 245 milions i s'acabaran el 2010

IVAN VILA. Barcelona

El TAV va portar notícies, perquè tot just arribar a Sants, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) va anunciar l'adjudicació de les obres del tram de via entre la Sagrera i el nus de la Trinitat, que completarà el traçat de l'alta velocitat a Barcelona. Les obres es dividiran en dos sectors, que costaran 245 milions d'euros i es completaran el 2010.


+ Hereu i l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, que es va desplaçar a Barcelona, a Sants. Foto: A. PUIG

La casualitat no existeix, diu George Smiley, el llegendari espia sorgit de la ploma de John Le Carré. I menys en precampanya electoral, es podria afegir. La cita i la reflexió vénen a tomb perquè l'Adif va fer coincidir amb l'arribada del TAV l'anunci de l'adjudicació de l'últim tram que quedava per completar el traçat de l'alta velocitat a Barcelona, el que connectarà la nova estació de la Sagrera amb el nus de la Trinitat. En total, 3,2 quilòmetres de via que, a l'hora de subhastar els treballs, s'han dividit en dos trams.

El primer, el del denominat sector Sagrera, és el que anirà de la futura estació al Triangle Ferroviari, al carrer Prim. Els treballs en aquest tram d'1,6 quilòmetres comportaran un desviament en forma de variant de les vies de Maçanet i Mataró, la reforma dels col·lectors pluvials i l'enderroc del pont del Treball, on ha d'anar la futura estació del TAV, que no s'inclou en aquest encàrrec i que encara està en fase de redacció de projecte. Les obres d'aquest primer tram aniran a càrrec de Corsán-Corviam Construcción, SA, que s'ha compromès a completar-les en un període de 19 mesos i per un pressupost de 68 milions d'euros, molt per sota dels 98,7 que es van establir com a pressupost inicial de licitació.

La rebaixa ha estat encara més significativa en el segon tram, el de Sant Andreu, que és més llarg i més car: 2,6 quilòmetres, 28 mesos d'execució i un pressupost de 177,4 milions d'euros, quasi un centenar menys que els 276 previstos inicialment en el plec de condicions de la subhasta. En aquesta part de l'obra s'inclou també la construcció de la nova estació de rodalies de Sant Andreu Comtal. Aquest encàrrec s'ha fet a una unió temporal d'empreses (UTE) formada per les companyies Acciona Infraestructuras, SA i Copcisa, SA, que, com l'adjudicatària del sector Sagrera, ja s'ha encarregat de la construcció d'altres trams de la xarxa estatal de l'alta velocitat ferroviària.

En total, els dos sectors sumen 4,24 quilòmetres, que transcorreran íntegrament sota terra mitjançant la construcció d'un fals túnel obert entre pantalles de formigó. És a dir, que l'obra es farà a cel obert, sense tuneladora ni cap altre sistema d'excavació subterrània.

Amb aquests dos trams es completarà el traçat a Barcelona. Només faltarà aixecar l'estació de la Sagrera. La previsió és que el projecte bàsic per a l'estació es completi abans d'acabar el febrer, que a l'abril es completi el projecte constructiu i que l'obra costi uns 430 milions.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Hereu: «És un punt i seguit»

>Els usuaris del pont aeri esperaran a comprovar si el TAV funciona bé per decidir si abandonen l'avió

>La Generalitat i els empresaris ja miren cap a la connexió amb França

>Acomiadaments de portuguesos.

>«La T-4 és un desastre»

>L'opinió

>Escarp retreu a l'Adif que no obri l'oficina de l'Eixample

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.