| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 3 de maig de 2024


dilluns, 4 de febrer de 2008
>

L'anunci d'ampliar la carretera de Girona a Llagostera obté partidaris i detractors

La Cambra de Comerç, CiU i PP demanen que s'executi, però els alcaldes afectats estan satisfets perquè no es farà

ORIOL MAS. Girona
L'anunci del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, de no desdoblar la carretera entre Llagostera i Girona ha provocat diferents reaccions, tant a favor com en contra. D'una banda, els alcaldes afectats valoren positivament la decisió, però la Cambra de Comerç, CiU i PP veuen necessària l'ampliació a 4 carrils d'aquest tram. Pel què fa a l'estat de la xarxa viària gironina, CiU considera que hi ha molts projectes «però amb un ritme d'execució lent», i el PSC defensa que mai com ara no s'havien abocat tants recursos a les carreteres de la demarcació. ERC creu que l'Estat «pressuposta però no executa» i diu que la clau és tenir un millor finançament propi, i el PP diu que el govern socialista té Girona «abandonada».


+ Obres de desdoblament de la C-35 entre Vidreres i la costa d'Alou, la setmana passada. Foto: MANEL LLADÓ

Les infraestructures seran, també a Girona, un dels eixos de discussió de la campanya electoral vinent. I dins d'aquestes, la xarxa viària serà una de les fonts de compromisos, crítiques i promeses per part dels partits. La feina d'aquests últims anys i les obres previstes o en marxa es valoren de manera diferent segons el color de qui faci l'anàlisi.

El cap de llista de CiU per a les eleccions estatals, Jordi Xuclà, creu que el Ministeri de Foment no es pren seriosament les comarques gironines: «Si l'N-II continua amb el ritme d'obres com fins ara, no tindrem la carretera fins al 2025.» Xuclà també diu que la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques «s'assembla cada vegada més a Zapatero, amb promeses fàcils però de compliment difícil», i creu que projectes com ara el de la carretera d'Amer a Girona, Besalú-Banyoles i el tram entre Flaçà i l'AP-7 són «urgents» i ja s'haurien d'haver fet.

La cap de llista del PSC, Montse Palma, opina justament el contrari, i afirma que les diverses fases de tramitació en què es troben els projectes demostra que «els últims anys s'han posat els recursos i la voluntat necessària per donar el gran impuls que feia falta per a les obres pendents a Girona». Palma ha insistit en què el desdoblament de l'N-II és «la prioritat número u», i que els diners que Catalunya ha de rebre per infraestructures arran de l'Estatut han de fer que l'obra s'acabi en la legislatura vinent.

Francesc Canet, cap de llista d'ERC, creu que sobretot els projectes de l'Estat «són vells coneguts», i que generen «desconfiança i escepticisme fins que els fets demostrin el contrari, perquè l'Estat pressuposta però després no executa». Canet creu que fins que no es millori el finançament de Catalunya això no es resoldrà, i que «aquests són els problemes de fons».

Finalment, Alícia Sánchez Camacho, del PP, diu que pel seu grup els desdoblaments de l'N-II i l'N-260 són «cabdals», i que amb el govern socialista «s'han perdut quatre anys que estan perjudicant la competitivitat de les comarques gironines». A més, critica el conseller Nadal per incloure dins els plans d'infraestructures de la Generalitat projectes que depenen de l'Estat.

Ahir no va ser possible contactar amb el cap de llista d'ICV-EUiA, Biel Jover.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>De Llagostera a Fornells, satisfets

>La Cambra veu urgències

>«Hi ha descoordinació»

>Les carreteres gironines: fora de prioritat

>Els alcaldes veuen bé que no es desdobli la carretera de Llagostera a Girona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.