| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dilluns, 21 de gener de 2008
>

«Se senten desarrelats»




Josep Romaguera, tutor de l'aula d'acollida de Maçanet, explica que aquests nous alumnes «arriben a un país que els és estrany, sense que ells hagin pres la decisió, i se senten desarrelats». I el diari digital «és una eina fantàstica per aprendre i que els engresca». Dins de la temàtica del Nadal, el seu grup va treballar la tradició del cagatió. Els nens i nenes són protagonistes de vídeos en què fan cagar el tió i n'han transcrit la cançó. «El diari digital els serveix per aprendre la cultura del país on arriben però també per parlar del seu país d'origen», diu Romaguera, pel qual les aules d'acollida han de ser un punt d'acollida anímic i afectiu, un lloc de pas que els serveixi per integrar-se a les aules ordinàries. A l'aula d'acollida de Maçanet hi participen dotze alumnes del Brasil, l'Uruguai, Romania, Índia, la Xina, Polònia i el Marroc.

A Tossa, l'aula la integren 26 nens, la majoria sud-americans, però també dels Estats Units, Gàmbia, Aràbia i Europa. «El bloc ens ha servit com a element d'integració, d'ús de la llengua, d'interacció amb els companys de les altres dues escoles i de coneixement de diverses cultures», diu Olga Casco, tutora de l'aula. Les darreres activitats que es poden consultar són l'elaboració d'un conte de Nadal o diversos vídeos d'activitats per conèixer les diferents parts del cos.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Escoles de Tossa, Maçanet i Vidreres impulsen blocs per integrar els nouvinguts

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.