Les aules d'acollida han creat blocs individuals i un de conjunt en què comparteixen experiències, els nous aprenentatges i les activitats que van desenvolupant. El semestre passat es va tractar el tema del Nadal. Els mesos vinents coneixeran la llegenda de Sant Jordi i tots els seus aspectes culturals.
Les aules d'acollida d'aquests tres centres van entrar en funcionament el curs passat. Va ser un inici una mica a cegues, sense experiència prèvia però amb moltes expectatives. Ara no tan sols es continua la feina iniciada l'any anterior sinó que s'han incorporat nous elements. Un dels principals: els blocs digitals.
En la presentació del bloc de l'aula d'acollida de Vidreres, que s'anomena Allò que estimem, es descriu quin és l'objectiu de la iniciativa: «És un lloc on els nens i nenes comenten, xerren, escriuen, pensen, senten, sobre allò que els agrada i estimen. Intentem establir un pont entre els afectes que han deixat enrere i obrir-nos als que estan per venir». La tutora de l'aula, Cinta Babot, reconeix que internet és una gran eina d'integració i de motivació per als nous alumnes. «Treballant el Nadal cada nen i nena va buscar a Internet receptes de plats típics del seu país relacionades amb aquestes festes i ells mateixos les van traduir al català». Actualment, a Vidreres hi ha onze alumnes a l'aula d'acollida, la gran majoria de països sud-americans, un de romanès i un gambià.
BLOC DELS PADRINS
A Tossa es pretén engegar un nou bloc, en aquest cas dels padrins, que són els companys que ajuden els nouvinguts a integrar-se a l'escola. I és que, tal com diu Romaguera, les aules d'acollida no han de ser un espai tancat sinó que s'han d'obrir i implicar el màxim de gent possible. «Tota l'escola hi ha de participar i també el poble en general», diu. Podeu consultar els blocs a les adreces següents: conectemmassanet.blogspot.com; conectemtossa.blogspot.com