| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 16 de desembre de 2025


dissabte, 5 de gener de 2008
>

Foment escenifica l'inici de la posada a punt del TAV al corredor de Sants

Un tren de prova agafa els 330 km/h des de Vilafranca i recorre per primer cop la via fins a Bellvitge

XAVIER MIRÓ. Barcelona
El tren d'alta velocitat (TAV) és a les portes de Barcelona Sants. De Madrid ja pot arribar fins a Bellvitge i els quatre quilòmetres de túnel fins a la capital catalana els travessarà «més aviat del que alguns creuen». És el missatge que porta implícit el gest que ahir feia el Ministeri de Foment en fer arribar per primer cop el tren de proves des de Vilafranca del Penedès fins a l'Hospitalet. Del Penedès vins al viaducte del Llobregat, el tren va arribar a una velocitat punta de 330 km/h i va circular a 80 entre el Prat i Bellvitge, on es va aturar a dos-cents metres del tram del túnel on hi va haver els esvorancs. CiU, el PP i ICV contraataquen.


+ La locomotora de proves de la línia del TAV recorria ahir per primer cop el tram del Prat fins a Bellvitge. Foto: JUANMA RAMOS

No hi ha data d'arribada del TAV a Sants després del frustrat 21 de desembre. Com que no hi ha data, no hi ha pressa per complir-la i es treballa al ritme adequat. Aquesta és l'estratègia del govern espanyol després del greu entrebanc dels esvorancs al túnel del Gornal. Però tot i no haver-hi una data fixada hi ha una promesa de Zapatero: el TAV arribarà abans que acabi la legislatura, és a dir, abans de les eleccions del 9 de març. Amb aquest objectiu es treballa al túnel de Bellvitge fins a Sants, i ahir el Ministeri de Foment feia un gest per mostrar que només falten aquests quatre quilòmetres de túnel perquè fins a Bellvitge la cosa comença a estar a punt.



EL TAV TRAVESSA EL RUBICÓ


El tren de proves que el 8 de maig de l'any passat va arribar fins al viaducte del Llobregat, ahir va sortir de Vilafranca del Penedès cap al Baix Llobregat, va arribar a la velocitat punta de 330 km/h i, després d'afluixar fins a 80, per primer cop va recórrer la via del TAV fins a Bellvitge travessant el Rubicó del Llobregat, avançant pel Prat i plantant-se a Can Tunis, a dos-cents metres del túnel final de Sants. Era la locomotora dièsel de proves que analitza l'estat de la plataforma, l'alineació i la fixació de les vies. Queda pendent provar la catenàries i els sistemes de senyalització. Però el TAV arribarà «de seguida», en paraules recents de la ministra Magdalena Álvarez. Zapatero va perdre la batalla del 21 de desembre però vol guanyar la guerra de portar l'alta velocitat a Barcelona en el seu primer mandat. En aquesta ofensiva, l'armament polític del govern del PSOE és que no es treballa amb pressa. A dos mesos de les eleccions, ja han començat les proves al corredor de Sants. En vista d'aquesta escenificació, CiU, el PP i ICV contraatacaven ahir mateix. El Ministeri de Foment no ha pogut evitar que l'inici de la batalla final hagi coincidit amb dos dies consecutius de mal funcionament de rodalies. Precisament l'avaria elèctrica d'ahir està relacionada amb una fallada de fixació de la catenària de rodalies que s'ha reformat amb les obres del TAV. La munició estava servida. CiU, el PP i ICV acusen el govern del PSOE de continuar treballant amb presses per acabar a temps a costa del desgavell de rodalies.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>El conductor detingut, en llibertat

>El caos d'infraestructures fa disparar la insatisfacció política a tocar del 61%

>Retards de fins a dues hores per una avaria en un catenària instal·lada fa dos mesos

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.