| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 27 d'abril de 2024


dimarts, 11 de desembre de 2007
>

Trànsit fixa finalment als 15 anys l'edat mínima per conduir ciclomotors i farà fer un examen

El ministre presenta mesures per reduir la mortalitat dels motoristes

TURA SOLER.
Finalment l'edat mínima per poder conduir ciclomotors serà de 15 anys i no de 14 com fins ara, ni de 16 com pretenia imposar Trànsit. Així ho van exposar ahir el ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, i el director general de Trànsit, que van presentar un seguit de mesures que confien que serveixin per reduir la mortalitat entre els motoristes, que s'ha disparat als darrers mesos, coincidint precisament amb l'augment del nombre de motocicletes registrades els darrers anys.

Rubalcaba confia que a finals del mes de gener ja tindran redactada la modificació del reglament de conductors que apuja fins als 15 anys l'edat mínima per poder obtenir el permís de conduir ciclomotors, que, a partir d'ara, s'obtindrà després de superar els corresponents exàmens teòric i pràctic, cosa que actualment no feia cap falta. Ja fa mesos que Trànsit havia anunciat que canviaria l'edat mínima per conduir ciclomotors i la seva idea era fixar-la als 16 anys, però la mesura va tenir l'oposició frontal dels fabricants, que hi veien un greu perjudici econòmic per als seus negocis. Finalment, s'ha optat per situar als 15 anys l'edat mínima.

No serà l'única modificació. Es modificaran els tipus de carnet de moto. Ara, als 16 anys es podia obtenir el canet A1, per conduir motos de fins a 125cc, i a partir dels 18 ja es podia obtenir l'A, que faculta per portar motos de qualsevol cilindrada. A partir de la modificació es crea el carnet A2, que es pot treure als 18 anys i faculta per dur motos de fins a 400cc. L'A, per dur qualsevol moto, no es pot obtenir fins que es tinguin dos anys d'experiència en l'A2. Trànsit també promourà que els titulars d'un permís B, el que faculta a conduir automòbils, facin uns cursos de 3 a 6 hores abans de posar-se a conduir motos de fins a 125cc. Precisament va ser una modificació recent de la direcció general de Trànsit per promoure l'ús de la moto en detriment del cotxe a les ciutats que va permetre que els titulars del carnet B obtinguessin automàticament el permís de conduir motocicletes, sense fer cap examen.

Les dades de Trànsit demostren que entre els anys 2003 i 2006 el nombre de motos registrades d'entre 75 i 125 centímetres cúbics va augmentar un 79%. Ara hi ha 250.000 motos més que el 2003 d'aquesta cilindrada i 170.000 motos més de més de 500cc. Això ha derivat també en un augment del 31% de la sinistralitat dels motoristes. El 2006 hi va haver 481 morts que anaven en moto i 361 en ciclomotor i 3.152 ferits greus que anaven en moto i 3.185 que anaven en ciclomotor. En vista d'aquesta situació, els responsables de Trànsit creuen que potser millorant els coneixements i la perícia dels conductors de motos es reduirà la sinistralitat. Per això, ahir van presentar en públic el paquet de mesures que volen aplicar, que també inclou canviar les tanques de seguretat de les carreteres. El ministeri preveu fer una aportació de 30 milions d'euros per a això.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Trànsit apuja als 15 anys l'edat mínima per conduir ciclomotors i obligarà a superar un examen

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.