Dilluns es va posar en funcionament una línia d'autobús regular que uneix directament Granollers i l'aeroport de Girona per l'autopista. Segons va explicar el director de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villante, aquest havia de convertir-se en el primer pas d'un nou model de mobilitat, que tindrà una segona fase amb autobusos que connectin l'aeroport amb el Vallès Occidental i el Maresme. En aquest sentit, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha confirmat que el govern estudia «seriosament» la connexió de l'aeroport de Vilobí d'Onyar, a la comarca de la Selva, amb la capital del Maresme.
Tot i que encara no hi ha cap data concreta per a la posada en marxa d'aquest servei públic, la intenció és que no es retardi més enllà de l'any que ve. Malgrat això, la proposta que hi ha sobre la taula no és la de disposar d'un autobús que vagi directament a l'aeroport, sinó que el recorregut inclogui una parada a la ciutat de Granollers. La Generalitat tampoc va confirmar quantes expedicions diàries es faran, però és molt probable que siguin les mateixes que ara té la capital del Vallès Oriental. Per tant, podrien fer-se fins a sis viatges, tres d'anada i tres més de tornada. Amb aquesta nova línia, Mataró tornarà a tenir connexió en transport públic amb un aeroport de referència català, després de la pèrdua fa dos anys del servei que la unia amb el Prat a través del tren.
UN RESTABLIMENT INCERT
Una de les conseqüències de les obres del tren d'alta velocitat a Barcelona va ser la supressió de la línia de rodalies, però a hores d'ara ningú garanteix que es torni a restablir en un futur. En aquest sentit, tots els grups municipals de Mataró, però també d'altres municipis del Baix Maresme, han reclamat a la companyia Renfe el restabliment d'aquest servei.