| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dimarts, 27 de novembre de 2007
>

El pla director urbanístic de Girona preveu un tramvia des de l'aeroport fins a Flaçà

Estén al conjunt de pobles que les reserves de sòl per a habitatges protegits siguin les fixades com a mínims per a la capital

MONTSE BARRERA. Girona
L'estudi preliminar del pla director urbanístic del sistema de Girona preveu, d'acord amb les previsions del Pla d'Infraestructures de la Generalitat (2006-2026), incorporar l'estudi del recorregut i la integració al sistema urbà d'un tramvia que connecti l'aeroport de Vilobí d'Onyar i Flaçà. El pla també limita la implantació de polígons industrials i planteja estendre al conjunt dels municipis del sistema urbà la condició que les reserves de sòl per a habitatges protegits siguin les que la llei fixa com a mínims per a les capitals de comarca. Integra 14 pobles: Girona, Salt, Sarrià de Ter, Sant Gregori, Sant Julià de Ramis, Quart, Vilablareix, Celrà, Bescanó, Aiguaviva, Fornells de la Selva, Llambilles (Gironès), Vilobí d'Onyar i Riudellots de la Selva (Selva).


+ Vista panoràmica de Girona i altres municipis, al fons, com ara Salt i Fornells de la Selva, que formen part del pla director urbanístic del sistema urbà de Girona. Foto: JORDI SOLER

El pla director agrupa els criteris i objectius del planejament en quatre grans blocs que considera els quatre principals sistemes d'anàlisis territorial i de proposta urbanística: el sistema d'espais oberts; el d'assentaments urbans; el d'infraestructures de mobilitat i el d'infraestructures ambientals i de serveis.

Des del punt de vista paisatgístic, l'àmbit del pla se situa en dues grans unitats: la plana i la muntanya. Així, pel que fa al sistema d'espais oberts, manté que el planejament ha de tenir com a criteri bàsic que el desenvolupament econòmic i social no comporti la pèrdua de diversitat del territori. La protecció dels espais naturals, agraris i no urbanitzables en general com a components de l'ordenació del territori són altres criteris del pla, així com l'establiment de condicions directes i indirectes per a l'evolució dels paisatges, i la moderació del consum de sòl.

En relació al sistema d'assentaments, el pla proposa reorientar el desenvolupament urbà del territori i establir mesures per al seu creixement, reforma, renovació i conservació. També preveu propiciar la convivència d'activitats econòmiques i d'habitatge, així com la limitació d'implantacions de polígons industrials i parcs d'activitats formalment autònoms a aquelles que tinguin un interès territorial estratègic i suficient dimensió per justificar el seu desenvolupament. El pla planteja augmentar l'oferta d'habitatge assequible, per la qual cosa preveu estendre al conjunt dels municipis del sistema urbà la condició que les reserves de sòl per habitatges protegits siguin les que fixa la llei com a mínims per a capitals de comarca, argumentant que aquests pobles formen part d'una mateixa realitat urbana. L'estudi contempla també la distribució del sòl per a aquest tipus d'habitatges en el conjunt del municipis de la zona.

En infraestructures de mobilitat diu que el sistema urbà de Girona s'ha d'incorporar dins les xarxes ferroviàries d'àmbit regional europees (TAV, tren convencional i mercaderies), i preveu la integració en el sistema d'un tramvia des de l'aeroport fins a Flaçà.

Pel que fa al sistema d'infraestructures ambientals i de serveis contempla establir les bases en relació al planejament municipal.





Sistema d'espais oberts - Establir el sistema d'espais d'interès especial i territorial
- Establir el sistema de connectors ecològics
- Identificar els sòls de risc natural

Sistema d'assentaments - Mantenir l'actual configuració urbana
- Coordinar les actuacions urbanístiques municipals amb influència supramunicipal
- Concentrar els creixements sobre l'àrea compacta
- Evitar els creixements disgregats dels nuclis situats fora del continu urbà
- Augmentar l'oferta d'habitatge assequible
- Concretar una nova centralitat del sistema pròxima a l'aeroport
- Planificar l'activitat comercial dins l'àrea urbana
- Ordenar el sistema d'equipaments supramunicipals

Sistema d'infraestructures de mobilitat - Definir els corredors de mobilitat a escala regional
- Complementarietat de les xarxes de comunicació i transport
- Complementarietat i coordinació en les xarxes del transport públic
- Abordar l'estudi del recorregut i de la integració en el sistema urbà d'un tramvia que circuli entre l'aeroport i Flaçà

Sistema d'infraestructures ambientals i de serveis - Establir bases comunes en relació al planejament municipal
- Augmentar l'accessibilitat de l'àrea urbana als grans fluxos de comunicació
- Racionalitzar les infraestructures de servei d'abastament d'aigua, sanejament, energia, residus, telemàtiques i telecomunicacions


 NOTÍCIES RELACIONADES

>El rebuig a la línia de mercaderies

>Alcaldes de l'àrea demanen una comissió de seguiment perquè temen ser perjudicats

>La Generalitat preveu un tramvia des de Flaçà fins a l'aeroport

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.