Dins el debat generat entorn al traçat de la variant de la Bisbal, la plataforma contra el traçat nord va voler explicar ahir a la gent els seus arguments aprofitant l'aplec del Remei, que es fa cada any a Castell d'Empordà i des d'on precisament hi ha més bona perspectiva respecte a l'impacte visual que ocasionaria l'autovia. Per això van muntar una parada per recollir signatures i reproduir el traçat, i van organitzar visites dins el pati de l'hotel del Castell, per veure per on passaria la carretera. Entre els coneguts arguments paisatgístics, urbanístics i d'afectació al patrimoni cultural, la plataforma ahir en va afegir un de nou. Es tracta de la contaminació acústica, ja que asseguren que quan bufi tramuntana el vent portarà tota la fressa de la carretera cap al nucli de la Bisbal. A més, van criticar les estructures previstes, un túnel i dos viaductes de fins a 30 metres d'alt. El responsable de comunicació de la plataforma, Carles B.Gorbs, va dir: «No volem un enfrontament entre plataformes i municipis respecte a les dues opcions, sinó que no estem d'acord amb la variant nord. Tot i això, també reconeixem que la sud té els seus punts negatius.»
La plataforma ha demanat una reunió amb Política Territorial i Obres Públiques, i està reunint diversos experts com ara biòlegs, enginyers i advocats per fer un informe sobre l'opció nord.
D'altra banda, també van fer públic una enquesta elaborada per l'Associació de Comerciants i Amics de l'Aigüeta entre un 97% dels seus associats, amb un resultat d'un 92%, favorables a l'opció sud; un 4%, a la nord i un 4%, a altres opcions.
Finalment, a l'aplec també hi havia membres de la Xarxa Empordà, que no volen el desdoblament.