| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 5 de maig de 2024


dissabte, 13 d'octubre de 2007
>

Massa parts implicades




El manteniment dels camins, siguin o no siguin asfaltats, presenta de tant en tant la complicació de la titularitat, encara que siguin públics. Un bon exemple d'això és el que passa, d'una banda, a la pista que travessa les valls del Bac i de Carrera (a la foto) i, de l'altra, a la que va d'Oix a Beget, a les comarques de la Garrotxa i el Ripollès. La primera, que transcorre pels termes de Montagut, la Vall de Bianya i Sant Pau de Segúries, la va obrir el Departament d'Agricultura (DAR), l'asfaltatge va ser a càrrec del Consell Comarcal de la Garrotxa i el manteniment que s'hi fa va a cura dels ajuntaments. Quant a la segona, que creua els termes de Montagut i Camprodon, les expropiacions van ser fetes pel DAR, i l'asfaltatge el va pagar el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP); dels últims despreniments se n'han fet càrrec els ajuntaments i també el DPTOP, mentre que d'estassar la vegetació que molesta se n'han cuidat els ajuntaments i el Consorci de l'Alta Garrotxa. «Això no pot ser», va dir fa uns mesos l'alcalde de Montagut i Oix, Narcís Ribes (ERC). Tant ell com l'alcalde de Camprodon, Esteve Pujol (PSC), i el de la Vall de Bianya, Albert Busquets (CiU), han demanat que la titularitat d'aquestes pistes passi a la Diputació perquè, així, la gestió sigui més funcional. A més, s'alliberaria els seus municipis d'una despesa de manteniment que, segons diuen, les seves economies no poden suportar.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Deu mil quilòmetres de camins rurals

>L'asfalt guanya terreny

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.