| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 8 de maig de 2024


dissabte, 6 d'octubre de 2007
>

Nadal anuncia que la Generalitat desdoblarà l'N-II al Maresme però amb el finançament de l'Estat

El secretari de Mobilitat garanteix que l'acord per fer el projecte «està a punt»

LL. MARTÍNEZ T. MÀRQUEZ. Mataró
La Generalitat està disposada a fer les obres per desdoblar l'N-II a l'altura de la zona sud del Maresme si l'Estat es fa càrrec abans del finançament. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va assegurar que l'acord entre les administracions per tirar endavant l'actuació «està a punt» i que així es podrà tancar una etapa «de 30 anys de debat sobre el trasllat de la via». L'actuació formaria part dels més de 30.000 milions que l'Estat ha de pagar per millorar les infraestructures catalanes.


+ Una imatge habitual de l'N-II a l'altura del Masnou, al Maresme. / Foto: QUIM PUIG

«Després d'una etapa de queixa i debat permanent arriba un moment en què el govern ha de decidir.» El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat va anunciar dijous en un acte del PSC a Mataró que, després d'anys reclamant el trasllat de l'N-II al Maresme cap a l'interior, el projecte ja està prou madur «per arribar a grans acords». Tot i no especificar quan, Nadal es va aventurar a dir que Estat i Generalitat «estan a punt» d'entendre's perquè sigui el govern català el que executi les obres i el govern estatal el que les financi. «El ministeri ja té els recursos, els estudis, els traçats i la voluntat política», va afegir-hi.

El projecte, que va encarregar el Consell Comarcal del Maresme, preveu un vial amb quatre carrils, dos per cada sentit paral·lel a l'autopista C-32 entre Cabrera i Montgat. «No serà cap autopista, ni autovia, però sí que haurà de tenir la suficient capacitat per absorbir una bona part del trànsit», va admetre.

L'actuació, que té el consens dels municipis afectats del Baix Maresme, comprèn també una xarxa de carreteres menors entre els diferents municipis que resoldria la històrica falta de connexió entre els pobles de muntanya. Tot i això, Manel Nadal va insistir a dir que el trasllat de l'N-II, tot i fer-la més pacífica, no implicarà que hi deixin de passar cotxes.



EL NORD, PENDENT
El desdoblament de l'N-II de moment no té cap estudi per a la zona nord de la comarca, on els problemes de mobilitat no són tan accentuats. Mataró, per la seva banda, ja té aprovat construir uns laterals a l'autopista C-32, que serveixin com a alternativa a la carretera.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>La cita del dia 7

>La Generalitat vol construir l'alternativa de l'N-II al Maresme

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.