La construcció de la línia del TAV sembla que finalment rep un impuls econòmic que permeti la connexió amb la frontera francesa pel 2009 tot i que les obres a Girona no estaran fins almenys el 2012, segons la previsió del Ministeri de Foment durant tres anys es col·locarà un tercer rail a la via del tren convencional que permetrà el pas de l'alta velocitat. Així, en els pressupostos de l'Estat, la inversió per al TAV es multiplica per vuit respecte de la previsió que es feia pel 2007. Aquest any la inversió a les comarques gironines era de 20,5 milions d'euros, mentre que per al 2008 la xifra es dispara fins als 172. I és que durant el 2008 han de començar les obres de construcció dels túnels de Girona; el primer que es farà serà el d'alta velocitat i, posteriorment, es començarà el del tren convencional. La projecció, pel que fa al TAV, pels propers anys a les comarques gironines segueix en línia ascendent, i es compten 198 milions per al 2009, 200 per al 2010 i 202 per al 2011.
Una altra de les partides que tenen un creixement més espectacular és la referida a les estacions. A la demarcació n'hi ha d'haver a Girona i a Figueres. La paupèrrima inversió prevista pel 2007 240.000 euros creix fins als 10 milions d'euros. En aquest sentit, cal tenir en compte que a Girona l'estació serà subterrània i que a banda d'arribar-hi els trens del TAV, també hi haurà els de Renfe i unes cinquanta andanes d'autobusos. A més, el Ministeri de Foment s'ha compromès a convocar un concurs arquitectònic per definir l'edifici, que estarà a una profunditat mitjana superior als 25 metres. A Figueres, l'estació d'alta velocitat anirà en uns terrenys situats entre aquest municipi i Vilafant.