| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 6 de maig de 2024


dimecres, 26 de setembre de 2007
>

El TAV s'endurà el 2008 gairebé la meitat de la inversió de l'Estat a la demarcació

Els pressupostos mantenen una xifra similar a la del 2007, uns 430 milions, amb altres grans partides per a l'N-II i l'aeroport

ORIOL MAS. Girona
El govern estatal va presentar ahir els pressupostos de l'Estat per al 2008, que destinen a les comarques gironines una xifra similar a la del 2007, uns 430 milions d'euros, sense beneficiar-se, doncs, de l'augment d'inversió pactat entre l'Estat i la Generalitat arran de l'Estatut. El més destacat és l'empenta al TAV, un projecte que ha multiplicat per 8 la partida i que ha passat a rebre gairebé la meitat de la inversió total. De la resta del pastís, les infraestructures també en són les principals beneficiades. S'incrementa lleugerament la inversió a l'N-II, i les obres per a la millora de l'aeroport de Girona reben cap a uns 40 milions. Les partides per a Medi Ambient han baixat respecte a l'any passat, mentre que les de Cultura s'han incrementat lleugerament.

Els pressupostos pel 2007 incloïen 432 milions per a les comarques gironines, i per l'any que ve la xifra serà gairebé idèntica, fins i tot una miqueta inferior. I això malgrat l'impuls del TAV, que rebrà 172 milions per a la finalització de tràmits i l'inici d'obres durant el 2008, en una escalada de pressupost que no s'acabarà fins al 2011. Pel que fa a l'N-II, es preveu finalitzar l'any vinent totes les obres de desdoblament de Maçanet de la Selva fins a Fornells, i llavors començar el tram entre Tordera i Maçanet. També es destina una partida al desdoblament des de Medinyà fins a la Jonquera, que el 2009 s'incrementarà per poder enllestir els projectes constructius. Finalment, l'aeroport és l'altre gran beneficiat, amb un seguit d'inversions destinades a la millora de les instal·lacions i l'aplicació del pla director aprovat per AENA.

Desapareixen de les grans inversions la conversió en autovia de l'N-260, un cop acabats els treballs entre Argelaguer i Besalú, si bé es mantenen petites partides per a la redacció de projectes i estudis informatius de Besalú a Llançà. Finalment, també es preveu començar la variant del tren convencional de Figueres i el rec del Molí de Pals. La reducció d'altres partides explica també que el pressupost s'hagi mantingut tot i l'augment de recursos per al TAV.

Per la diputada del PSC per Girona, Montse Palma, aquests pressupostos estan «dissenyats per executar obra, i l'any que ve serà el del pic i la pala per al TAV». Palma va afirmar que aquests dos últims anys «s'ha fet molta feina desembussant projectes», i que ara ja es podran començar a desenvolupar.

(Més informació, a la plana 31)



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Variant de Ribes

>Protecció del litoral

>Quaranta milions per a l'aeroport

>El tren, fora de Figueres

>Prop de 37 milions per a l'N-II

>Castell de Sant Ferran

>Cultura a Girona ciutat

>Les partides del TAV es multipliquen per vuit

>El Congrés aprova el canvi de traçat del TAV a Bàscara, però Foment sempre ha dit que no es modificarà

>El TAV es menja la meitat de la inversió de l'Estat a les comarques gironines

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.