| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 21 de desembre de 2025


dimecres, 19 de setembre de 2007
>

Punt i a part. Treure's el carnet de conduir a Barcelona és un 35% més car que a Madrid

A la capital de l'Estat té un cost mitjà de 694 euros, 373 menys del que costa a la ciutat catalana

ADRIÀ GALA. Barcelona
Mala notícia per als barcelonins que encara no tenen el carnet de conduir. La capital catalana és una de les ciutats més cares per treure's el permís (1.067 euros), només superada per Bilbao (1.358), Pamplona (1.326), Sant Sebastià (1.300) i Logronyo (1.295). A l'altra banda de la balança, Granada (505) i la Corunya (513), seguida de Madrid (694) són les ciutats més econòmiques per treure's el permís, que té un cost mitjà a l'Estat de 950 euros. Totes aquestes dades, extretes de l'últim informe Consumer Eroski, revelen també que Barcelona és la ciutat on hi ha més diferències entre l'autoescola més cara i la més barata, amb més de 900 euros d'estalvi. Professors i la Federació d'Autoescoles de Barcelona (FAB) recelen de les estadístiques de l'informe.


+ Josep Bruguera fent classes de teoria a l'autoescola Uni de Barcelona. Foto: ADRIÀ GALA

Segons Consumer Eroski, el preu de les autoescoles de Barcelona ha experimentat una pujada d'un 11% en els darrers cinc anys. Aquest augment ha provocat que, actualment, treure's el carnet en un dels 167 centres d'autoescoles que hi ha a Barcelona valgui una mitjana de 1.067 euros (amb 20 hores de pràctiques), 113 més del que pot costar a la resta de l'Estat (950).

Mentre que a Granada, la Corunya i a Madrid la mitjana per treure's el permís varia dels 505 als 694 euros, a Barcelona un carnet de conduir pot costar entre un 35% i un 50% més segons l'autoescola que es triï. En aquest sentit, la capital catalana és la ciutat amb diferències de preus més elevades (900 euros), en bona part perquè disposa de l'autoescola amb la tarifa més alta de tot l'Estat: 1.677 euros.

L'informe també revela que el preu de la classe pràctica a Barcelona és de 30 euros, un per sobre de la mitjana (29), i que totes les autoescoles de Barcelona cobren un import perquè l'alumne pugui realitzar l'examen pràctic. Aquesta taxa, que es paga a la gran majoria d'autoescoles de l'Estat, té a la capital catalana un cost desorbitat de 42 euros, set per sobre de la mitjana de l'Estat, que és de trenta-cinc.



JUSTIFICACIÓ DE LES DADES
Els professors i la Federació d'Autoescoles de Barcelona recelen de les dades de l'informe, que es va realitzar sobre una mostra de 200 autoescoles de tot l'Estat. Tot i això, justifiquen les dades. Josep Bruguera, professor de l'Autoescola Uni del carrer Pelai, atribueix el cost als diners que inverteixen els centres. «Cada autoescola té els seus preus. N'hi ha que per exemple no tenen costos de director o de secretaria, perquè són centres petits i no els interessa tenir tants llocs a cobrir.» Bruguera també assenyala una altra opció per entendre la divergència de preus: els impostos. «A Barcelona s'han de pagar molts diners per mantenir una autoescola. S'han de pagar els locals, els cotxes i la gasolina dels cotxes, que aquí és molt cara.»

Per David García, portaveu de la Federació d'Autoescoles de Barcelona, el motiu és molt més senzill. Ho exemplifica amb un símil. «A Barcelona pots anar a sopar per 10 euros o 300. Menjaràs el mateix, però quin tindrà més qualitat?» Les autoescoles no són iguals. Les bones tenen bons professors, «que ensenyen millor als alumnes», i aquests «s'han de pagar com es mereixen», assenyala Garcia.

Un altre possible factor és la competència entre autoescoles que hi ha a Madrid, que afavoreix que els cursos siguin més barats. En aquesta línia s'expressa José Antonio Amador, president de la FAB. Amador afirma que ara mateix a la capital de l'Estat hi ha dues autoescoles que estan fent «una competència brutal», fet que repercuteix en els costos de totes les autoescoles de Madrid, que estan treballant «molt per sota de costos».

«No sé com ho fan per quadrar els comptes. No m'ho vull ni imaginar, però potser fan pagar una hora de pràctica i després van dos alumnes dins del cotxe», afirma Amador.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part. Macrozona d'exàmens

>Punt i a part. «Hauríem d'haver anat a Granada»

>Punt i a part. Fins a 500 euros menys

>Punt i a part. «El senyal no es veia»

>Punt i a part. Amb la reforma del Codi Penal a la vista

>Punt i a part. 80% d'homes

>Punt i a part. Dues vies per als punts

>Treure's el carnet de conduir a Barcelona és un 35% més car que fer-ho a Madrid

>Treure's el carnet de conduir a Barcelona és un 35% més car que fer-ho a Madrid

>Treure's el carnet de conduir a Barcelona és un 35% més car que fer-ho a Madrid

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.