| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 22 de desembre de 2025


dimarts, 18 de setembre de 2007
>

Foment evita donar explicacions



P. MERCADÉ.

El 28 de febrer passat, un dia abans que el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, arribés a Barcelona de visita oficial, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens que depèn del Ministeri de Foment i que s'ocupa del manteniment de la xarxa ferroviària de Renfe, denunciava haver estat víctima de tres sabotatges en una sola tarda. Segons Adif, els tres incidents explicaven el desgavell que durant la tarda i nit d'aquell dia hi va haver a totes les línies de rodalies, que van afectar milers de persones en el retorn a casa després de treballar. En aquella ocasió, la desesperació dels usuaris va assolir uns nivells tan elevats que fins i tot un grup de viatgers van ocupar les vies de l'estació de Passeig de Gràcia a darrera hora de la nit, cansats d'esperar trens que no arribaven.

En menys de vint-i-quatre hores, l'1 de març, el delegat de Foment a Catalunya, Jordi Prat, deia que només una de les tres avaries que havien afectat la xarxa havia estat provocada. Unes fustes van cremar prop dels cables de senyalització del túnel que uneix la plaça de Catalunya i Sants. Adif va denunciar aquest fet i la investigació posterior ha estat tot un misteri ja que la companyia mai ha volgut explicar com s'havia resolt.

Tot i que els Mossos d'Esquadra van tancar la primera fase de la investigació ja fa mesos concloent que era un sabotatge, Adif afirmava que desconeixia els resultats de l'informe elaborat pel cos policial. Quan els Mossos, però, van explicar a aquest diari que havien conclòs el cas, el departament de premsa d'Adif es negava a dir res. «És la policia que ha fet l'informe i, si vol, l'ha de fer públic», deien fonts del departament de premsa d'Adif. Fins i tot, el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, assegurava que desconeixia els fets ocorreguts i que, per tant, no sabia quin era el resultat de la investigació. «No ho sé, però ho vull saber», deia Morlán responent a aquest diari, i es comprometia a esbrinar què havia passat. Gairebé set mesos després, però, el que sí que ja se sap és que es va tractar, com deia Adif, d'un sabotatge. Ara cal saber de qui.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>L'afectació de les avaries en el servei per SMS, a partir del dia 1

>PTOP contactarà amb els sindicats de Renfe

>L'Estat parlarà cada mes amb els alcaldes de la segona corona per acordar els projectes ferroviaris

>Operaris de manteniment podrien estar implicats en un sabotatge a Rodalies

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.