Renfe posarà en funcionament dos serveis de missatgeria per mòbil per informar de les afectacions de les avaries sobre les diverses línies de rodalies. El primer començarà a funcionar el dia 1 d'octubre i permetrà als usuaris conèixer al moment si els trens de la línia que volen utilitzar tenen retards. L'usuari haurà d'enviar al número 7307 el missatge bcn seguit d'un espai i del número de la línia de rodalies de què vol informació. La trucada li costarà 0,15 euros perquè Renfe pagarà la resta del preu que cobra la companyia telefònica. El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, explicava ahir que s'intentarà que els missatges de resposta siguin en català i castellà però admet que no és segur perquè els tècnics estan mirant de fer-ho possible en un únic missatge ajustant el nombre de caràcters.
El segon servei serà de subscripció. Es posarà en funcionament el dia 15 d'octubre i, de moment, serà gratuït fins al 31 de desembre. Permetrà a l'usuari conèixer la situació de la línia o línies afectades per una incidència en una determinada hora del dia l'hora d'anar a la feina o de tornada a casa, per exemple o durant les 24 hores del dia si així ho vol el passatger. L'usuari només rebrà la informació que hagi demanat en un qüestionari que haurà d'omplir per donar-se d'alta en aquest segon servei per mitjà del mòbil o de la pàgina digital de Renfe. A partir del 31 de desembre, aquest també serà de pagament.