| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 2 de maig de 2024


dijous, 6 de setembre de 2007
>

Punt i a part. El TAV atraurà més vehicles que el Camp Nou en un dia de partit

Un estudi preveu que a la zona s'hi arribin 40.000 cotxes els dies feiners

D.M.. Barcelona
El pla urbanístic del sector Entorn Sagrera s'acompanya d'un estudi de mobilitat sobre l'impacte que tindran l'estació del TAV i les oficines i hotels relacionats, i la xifra que dóna és espectacular: un increment de 40.000 vehicles cada dia feiner. Això són deu mil cotxes més dels prop de 30.000 que van al Camp Nou un dia de partit.


+ Dipòsits que recullen les aigües freàtiques que brollen per les obres del metro, just al lloc on es construirà l'estació. Foto: Q. PUIG

A la Sagrera estan acostumats als cotxes. El barri està partit en dos per l'avinguda Meridiana, que ha funcionat durant dècades com una autèntica autopista urbana d'entrada i sortida de la ciutat. Però el que els espera amb l'estació del TAV serà un augment important del trànsit: exactament, 39.560 vehicles més s'arribaran a la zona els dies feiners, segons l'estudi de mobilitat elaborat per la consultora Doymo per encàrrec de l'ens públic Barcelona Sagrera Alta Velocitat.

L'estació serà la responsable directa de l'afluència de 12.000 vehicles. La resta, les oficines, hotels i comerços que s'aixecaran al llarg del corredor ferroviari de la Sagrera i Sant Andreu.

És un impacte important: al Camp Nou, on es generen problemes de trànsit importants, es calcula que s'hi arriben de mitjana uns 27.000 vehicles els dies de partit. És clar que en aquell cas és molt més problemàtic perquè l'arribada i la sortida es fan just el mateix moment i en un sol punt, mentre que l'efecte del TAV a la Sagrera ha de ser més repartit al llarg del dia i en una zona allargada de 3,5 quilòmetres.



SIS CARRILS A GARCILASO
Però tot i això, l'Ajuntament de Barcelona ha previst una sèrie de mesures viàries per assumir l'impacte de la nova infraestructura ferroviària i les activitats relacionades. La més vital serà una connexió directa fins al nus de la Trinitat, en un vial en cada sentit que començarà a l'altura del pont d'Espronceda i que unirà els carrers València i Mallorca amb la sortida cap a les rondes i les autopistes. A més, el carrer Garcilaso s'ha ampliat i tindrà dos carrils en cada sentit i, en el tram final, davant de l'estació, tres carrils en cada sentit. L'estudi calcula que caldran 3.755 places d'aparcament i espai per a 300 taxis al voltant de l'estació i la zona de negocis.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part. Traslladaran pedra a pedra una masia del segle XV

>Punt i a part. Els veïns no volen un sostre de metacrilat per al pont de Calatrava

>Punt i a part. Jungla de vidre sobre les vies

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.