Les obres que havien de servir perquè l'N-II es convertís en una via més segura no han servit per calmar els ànims al Baix Maresme. Veïns, entitats i alcaldes no estan gens satisfets amb les mesures que aquests dies està fent el Ministeri de Foment. Les plataformes en contra de l'N-II que fa anys que lluiten perquè es redueixi el trànsit en aquesta via i perquè s'alliberi el peatge de l'autopista C-32, que fa més de 40 anys que es paga acusen obertament a l'Estat de fer unes obres que acabin per cansar els conductors i optin per agafar l'opció més ràpida: que és la de pagament. Denuncien que les mesures no serviran per evitar que hi hagi més accidents, sinó perquè encara hi hagi més col·lapse.
MESURES POC ADIENTS
«Sembla que l'objectiu és que es faci un tap i la gent vagi directament per l'autopista. No pot ser que es facin aquestes obres i que no s'alliberi el peatge d'una vegada», critica el president de la plataforma El Masnou 21, Pere Compañó. Una de les mesures més criticades és la col·locació de blocs de formigó a la mitjana, que separen els carrils de direcció contrària. Compañó denuncia la impossibilitat en el cas que hi hagi un accident de fer servir els altres carrils per desviar el trànsit. «No s'ha consultat res a ningú i l'Estat ha tirat pel dret», es queixen des de les plataformes, que hagues- sin vist amb bons ulls que en lloc de posar els murs de formigó s'hi haguessin posat jardineres. «Hauria estat un pas endavant per convertir aquesta carretera en un passeig», afegeix el president de l'entitat masnovina.
El president de la plataforma premianenca Camí Ral, Rafel Anguera, també denuncia que a la carretera «encara hi han posat més paranys que poden suposar molts accidents.» Anguera creu que les obres que fa el Ministeri de Foment són un «nyap» i alerta que ara hi ha un nou perill a l'hora d'incorporar-se a l'N-II des dels municipis per anar direcció a Mataró. La supressió d'un carril comporta que molts vehicles quedin aturats al mig de la carretera perquè han d'esperar el seu torn per entrar a l'únic carril de circulació. «Els que vénen des de Barcelona ho fan a gran velocitat i és un perill», diu el representant premianenc. «Aquests dies encara hi ha poc trànsit perquè hi ha molta gent de vacances, però quan comenci l'activitat laboral i les escoles, això serà un caos», afegeix. El president de la plataforma creu que les mesures que s'han adoptat són un «autèntic disbarat perquè tampoc han ajudat a disminuir la velocitat dels vehicles.»