| |||||
|
dijous, 9 d'agost de 2007 > La terminal de Lloret inaugurada fa un mes no és accessible per a discapacitats
L'associació Mifas es queixa i diu que això no pot ser en una obra de 9,2 milions d'eurosLAURA JUANOLA. Lloret de Mar La terminal d'autobusos de Lloret que es va inaugurar fa menys d'un mes i que ha costat 9,2 milions d'euros no és accessible per a les persones amb mobilitat reduïda. La delegació a la Selva de l'entitat Mifas així ho ha indicat i s'ha queixat perquè considera que no pot ser que una obra nova no sigui accessible. I més quan molts dels autocars que s'hi aturen estan adaptats i preparats per a les cadires de rodes. Esteve Terradas, un lloretenc amb mobilitat reduïda, s'ha queixat que l'estació té barreres arquitectòniques i les andanes són tan estretes que és difícil poder pujar a un autobús. A més, els lavabos tampoc estan ben preparats.
El delegat de l'entitat Mifas a la Selva, Julio Merino, sosté que l'estació d'autobusos de Blanes, inaugurada l'any 2002 tot i no ser correcta per a les persones amb discapacitats físiques, és millor que la de Lloret, obra milionària inaugurada fa menys d'un mes. «Sembla mentida que una obra nova s'hagi fet d'aquesta manera», ha lamentat. Merino ha explicat que hi ha autocars que tenen l'accés per a discapacitats a la part del darrere. Tot i això, no hi ha cap rampa que permeti a les persones amb mobilitat reduïda accedir a la part del darrere dels autocars. Per acabar-ho d'adobar, l'accés per la part del darrere suposa un perill ja que els autocars poden fer marxa enrere i atropellar algun usuari. Esteve Terradas és un jove de Lloret que va amb cadira de rodes. Durant l'anterior mandat va ajudar l'equip de govern de Lloret a eliminar les barreres arquitectòniques del municipi. Ara Terradas es queixa de les barreres de la nova terminal, on no hi ha intervingut perquè l'obra l'ha dissenyat la Generalitat. Terradas diu que les andanes són estretes i que la separació entre andanes també. Això fa difícil que hi hagi espai perquè la plataforma dels autocars preparats per a les persones amb discapacitats pugui desplegar-se. Terradas s'ha queixat que, per un costat, la Generalitat subvencioni autocars perquè siguin accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda i, per l'altre, els tècnics que fan els projectes no tinguin en compte aquests aspectes. «Aquestes errades de disseny a l'hora de fer la terminal són inacceptables», ha afirmat. Tot plegat suposa per als discapacitats una obra no útil. «Jo ja intento no fer servir el transport públic perquè cada vegada que ho faig és un xou, sempre haig de demanar ajut perquè les obres no estan pensades per a nosaltres», ha lamentat. En el cas de Lloret, però, per Terradas i per Mifas la situació és molt més greu. Entenen que una obra que ha costat tants diners, a més de dos anys de treballs, hauria de ser per a tothom. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Dos milions de passatgers >La terminal de Lloret inaugurada fa un mes no és accessible per a discapacitats |
|