| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dissabte, 28 de juliol de 2007
>

Perdonin les molèsties

El govern i Fecsa pacten una indemnització immediata per als particulars que anirà entre els 60 i els 300 euros

EMMA ANSOLA. Barcelona
El president José Montilla i el conseller delegat de Fecsa Endesa, Rafael Miranda, van pactar ahir una indemnització extra que pot anar dels 60 als 300 euros per client que s'aplicarà depenent del nombre de persones a l'habitatge i el temps que van estar sense llum. Aquesta mesura només s'aplicarà als particulars, ja que els comerços i les indústries rebran una atenció personalitzada per valorar els danys. Aquesta compensació no descarta la que preveu la llei, un descompte fins al 10% en el rebut anual de la llum d'acord amb les hores sense subministrament. Montilla va advertir que demanarà responsabilitats a les empreses amb l'aplicació d'una llei en vigor al juliol que dota de competències la Generalitat per aplicar sancions que poden arribar fins als 30 milions.


+ La reunió entre representants dels empresaris i la Generalitat va tenir lloc al Departament d'Economia. Foto: ANDREU PUIG

La reunió d'ahir entre el president de la Generalitat i els màxims responsables de les companyies elèctriques va servir per donar forma a les primeres compensacions que rebran els afectats per l'apagada de dilluns a Barcelona. D'aquesta manera, i al marge del que preveu la llei, que obliga les companyies a descomptes de fins a un 10% en la tarifa anual pels talls en el subministrament, Fecsa Endesa reservarà una partida per als 300.000 clients que van resultar afectats d'una manera o altra per l'apagada amb indemnitzacions, que poden anar des dels 60 fins als 300 euros depenent del nombre de persones que viuen a l'habitatge i les hores que va quedar tallat el subministrament elèctric.



TELÈFON PER ALS AFECTATS
Per atendre els clients que es poden beneficiar d'aquestes compensacions, la companyia ha posat a disposició dels afectats el telèfon gratuït 900 847 384, que va començar a funcionar ahir mateix. Els abonats hauran de facilitar el nom del client, el número de contracte i el nombre de persones que viuen a l'habitatge. L'empresa comprovarà les dades i li adjudicarà la indemnització que li correspon depenent del barem que s'apliqui i que sempre quedaran establerts entre els 60 i els 300 euros.

PAGAMENT DILLUNS
La companyia preveu que les primeres indemnitzacions es comencin a fer efectives a partir de dilluns amb l'ingrés de la quantitat al número de compte on l'abonat paga el rebut de la llum. Per als particulars que considerin que els danys són superiors als 300 euros haurà d'intervenir la figura del pèrit i de la Junta Arbitral de Consum.

Aquesta mesura només afectarà els clients particular. Per als propietaris de comerços i activitats industrials s'ha obert una segona via d'atenció més personalitzada per avaluar els danys aportant les factures i els rebuts. Els afectats hauran de demanar cita prèvia i portar les factures del material danyat. Segons va admetre ahir Montilla, la companyia ha acceptat la petició de la Generalitat d'obrir una segona via per accelerar el pagament d'aquestes indemnitzacions a través de la Junta Arbitral del Consum.

La nova línia telefònica que des d'ahir ha obert Fecsa Endesa per als afectats per l'apagada està sent atesa per 210 persones.

Aquestes indemnitzacions no descarten les que rebran els afectats per la manca de subministrament d'un servei bàsic i que pot arribar a descomptes de fins a un 10% en la factura anual de la llum.



SANCIONS A LES EMPRESES
Montilla també va avançar ahir que d'acord amb les responsabilitats que les conclusions de l'expedient informatiu obert per la Generalitat atorgui a cada companyia, i que ahir «mantenien el seu desacord», en paraules de Montilla, el govern aplicarà la nova llei que va entrar en vigor tot just el 5 de juliol i que dóna competències a la Generalitat en l'execució d'inspeccions i sancions. Les multes que preveu aquesta llei poden arribar fins als 30 milions d'euros per causes molt greus com va ser l'apagada que va afectar 300.000 persones a Barcelona. «Un cop restablert el subministrament ara cal analitzar les causes i dirimir responsabilitats perquè incidents com aquest no tornin a passar», va dir el president.

Finalment les demandes del govern a les companyies elèctriques inclou també l'acceleració de les inversions d'acord amb l'increment del consum energètic i que, segons dades facilitades ahir pel president, ha augmentat un 140% des de l'any 2000. «Això fa necessari el reforçament de la xarxes elèctriques», va dir Montilla. Un reforçament que també estarà regulat pel projecte de llei que per regular el subministrament energètic es presentarà al Parlament durant el proper període de sessions, al setembre. Aquesta llei permetrà «ser més exigents i defensar un bon subministrament». Entre altres mesures la llei vol evitar que la pèrdua d'una subestació no impliqui la pèrdua d'altres i l'obligatorietat que les empreses elèctriques disposin de subestacions mòbils. També obligarà les empreses a donar informació immediata dels incidents i augmentar les indemnitzacions.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El govern es reuneix amb els empresaris

>La subestació de Maragall no estarà reparada fins al febrer de l'any que ve

>Montilla demana disculpes a la ciutadania però no responsabilitza ningú de l'apagada

>Crítiques de CiU i el PP a Montilla i d'ICV i ERC a Zapatero

>La interconnexió elèctrica tindrà traçat i calendari per la cimera de desembre

>Zapatero vol recuperar la iniciativa política amb una visita llampec

>Plataforma embrionària

>Continuen els talls

>Mayol acusa Fecsa Endesa d'haver aturat les inversions a Barcelona l'últim any i mig

>Renfe s'uneix al desgavell

>L'embús de Sants bloqueja el Maresme, el Garraf i el Vallès

>Indignació als trens que van cap a la platja

>Fins a dues hores de retard en els combois en sentit Tarragona

>Punt i a part. L'Estat encara no ha recuperat els 7,4 milions que va perdre amb la vaga del Prat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.