La bossa de diners que el ministeri ha reservat per a expropiacions de terrenys per fer-hi camins, sempre com a subvencions a sol·licituds dels ajuntaments, ha de ser una empenta per desencallar alguns dels projectes de camins de ronda del litoral gironí, juntament amb la nova llei del sòl, que permet expropiar terrenys rústics a un preu molt menor del que hi havia fins ara. Així s'han generat noves perspectives en la recuperació de trams abandonats o fets malbé. De fet, tant el Ministeri de Medi Ambient com Política Territorial i Obres Públiques tenen diversos projectes al calaix, pendents de disposar dels terrenys necessaris per executar-los.
I és que tant Estat com Generalitat posen a mans dels municipis la responsabilitat d'arribar a acords amb els propietaris de les finques particulars per on han de passar els camins, una tasca complicada pels esforços econòmics i jurídics que comporta. Per tant, molts d'aquests projectes queden en punt mort, en espera que el municipi prioritzi el tema.
En altres casos, és l'Ajuntament el que redacta el projecte per exemple, si ja té els terrenys perquè són tots públics, i l'envia a Costes perquè l'aprovi. Així s'evita que el disseny del camí sigui desproporcionat o poc integrat en l'entorn, com ja ha passat en alguns casos en què el projecte ha retornat a Madrid sense l'aprovació municipal.