| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 28 de març de 2024


dissabte, 23 de juny de 2007
>

La companyia va tardar 4 hores a organitzar el servei substitutori de bus

Renfe només tenia 18 vehicles i en va haver de contractar 69 més

P. MERCADÉ I.VILA. Barcelona
Renfe va mobilitzar primer els seus 18 busos a estacions com a Gavà perquè centenars d'usuaris poguessin arribar a Barcelona. Progressivament, incorporava altres vehicles fins a arribar als 87. Això va provocar que el servei substitutori no funcionés amb certa fluïdesa fins a dos quarts de deu, quatre hores més tard del descarrilament.


 Foto: A.PUIG L.MARÍN

 Foto: A.PUIG L.MARÍN

+ A dalt, cues per pujar a un bus a Sants. A baix, a l'esquerra, un informador, i a la dreta, viatgers a Vilanova. Foto: A.PUIG L.MARÍN

Els autobusos promesos pel pla de xoc de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, només són 18. Aquests van començar a funcionar, sense que Renfe concretés l'hora exacta, després que descarrilés un Euromed per excés de velocitat prop de l'estació del Prat. La prioritat de la companyia va ser portar aquests primers busos a estacions com ara Gavà, on centenars de persones esperaven per poder arribar a Barcelona. Progressivament, Renfe va contactar amb companyies de transport per incrementar el nombre d'autobusos. «És una sort que hagi acabat el curs escolar», deia el director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, a l'hora d'explicar que van aconseguir tenir-ne fins a 87. No van poder arribar al centenar que eren necessaris per oferir un bon servei, segons els dirigents de Renfe. Serien necessaris, però, molts més de 100 vehicles per donar un bon servei ja que «un tren de dos pisos que circula per la C2 porta fins a 1.900 persones i, per això, es necessiten 38 busos», deia Remacha. Però no podien sobrepassar el centenar perquè «no hi ha prou zones d'aparcament».

Els busos van començar a absorbir els passatgers a mig matí, un cop passada l'hora punta. Els cartells informatius i el personal anava arribant a mesura que avançava el dia. Al migdia, els autocars s'acumulaven en algunes estacions, en espera de passatgers. A la tarda, però, es van reproduir les cues, quan els afectats del matí, un cop completada la seva jornada de feina, tractaven de tornar a casa. Però el fet que el dispositiu estigués ja en ple funcionament va evitar que l'embús arribés als nivells caòtics de primera hora del matí.

Per complementar, des d'ahir fins dilluns, el dispositiu d'emergència de Renfe, el govern va reforçar la línia regular de busos que connecta Vilanova i Vilafranca i que gestiona l'empresa Plana, i la que uneix Vilanova, Sitges i Barcelona, gestionada per Cintoi Bus.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Torns oberts de bat a bat

>Viatgers drets o asseguts a les escales

>Hereu vol inversions ara

>105 minuts de Sabadell a Barcelona

>El PP exigeix la compareixença al Parlament de Rangel i Nadal

>«És desesperant, però he de tenir paciència»

>«Els retards m'han fet perdre un examen»

>«Suposo que podrem arribar al casament»

>«No he pogut agafar el primer bus ni de conya»

>Els usuaris es tornen a queixar de manca d'informació

>Un Euromed sense passatgers descarrila i inutilitza dues línies de Rodalies fins dilluns

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.