| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


dimecres, 13 de juny de 2007
>

ERC i PSC de Figueres oberts a col·laborar



JOSEP PUIGBERT. Figueres


El portaveu d'ERC, Francesc Canet, i el del PSC, Pere Casellas, de Figueres s'han mostrat disposats a afavorir la governabilitat de la ciutat, encara que reconeixen que seria lògic que CiU busqués un acord de govern al llarg del mandat que doni a Santi Vila –que dissabte serà proclamat nou alcalde– una majoria estable. Aquestes també són les intencions de CiU però, de moment, no hi ha cap preferència sobre si ha de ser amb el PSC o ERC, i això es veurà amb la forma d'afrontar «l'oposició» d'aquests dos grups.

Ahir, Vila valorava positivament «la coherència mostrada pel PSC, que no ha afavorit cap acord tripartit estrany, que hagués anat en contra del que els figuerencs i figuerenques van manifestar en les urnes». També ha recordat que en la posició del PSC ha prevalgut el fet que CiU ha dut a terme «una oposició positiva» al llarg d'aquest mandat i ha donat suport als socialistes en algun dels temes més complicats, com l'avinguda Nova Estació o, recentment, la ciutat esportiva de la Fundació Esportiva Figueres. Són temes en què, per contra, hi havia profunds desacords entre el PSC i ERC.

També el portaveu republicà, Francesc Canet, s'ha mostrat respectuós amb la posició adoptada pel PSC, que dissabte s'abstindrà, i així podrà ser alcalde el cap de llista més votat. Diu que a partir del 16 de juny s'obrirà «un nou període que no ha de tenir res a veure amb el de la campanya, ni amb el que es va obrir el 27 de maig i que acabarà dissabte». En aquestes dues setmanes les relacions de CiU i ERC s'han enverinat i, de bon principi, van quedar avortades les negociacions per formar govern perquè els dos grups mantenien posicions molt diferents sobre el repartiment de poder i sobre l'anàlisi electoral. «El que hem de fer tots plegats és mirar que la ciutat comenci a caminar i anar endavant», ha dit Canet. El republicà manté que el seu partit estarà receptiu si durant el mandat es pot crear una majoria. Aquesta pot ser de CiU amb ERC, de CiU amb el PSC o a través d'un tripartit –ERC, PSC i ICV–, que per obtenir el govern hauria de fer una moció de censura. Sobre un acord CiU-ERC, Canet ha afirmat que «res no és descartable. Tot s'ha d'agafar amb serenitat i tots som prou madurs. Les discrepàncies que hi hagin hagut aquests dies no ens han de fer tancar cap porta». Avui ERC es reunirà amb el PSC i celebrarà una assemblea de militants.



SANTI VILA
ALCALDABLE ELECTE
«El PSC ha actuat de forma coherent amb el que ha estat aquest mandat, en què nosaltres hem fet una oposició constructiva. Espero que mantinguin la mateixa línia»


FRANCESC CANET
PORTAVEU D'ERC
«Hem de mirar de trobar punts d'acord per a la governabilitat de la ciutat, perquè el més important ara és que Figueres avanci i tiri endavant»


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Medir, més a prop de repetir a Palafrugell

>L'alcaldia de Pals, en joc

>Sense unitat a Parlavà

>Es compliquen els pactes a la Jonquera

>Pacte per a les persones, a Ripoll

>CiU confirma Sais com a alcalde de la Bisbal

>ERC, disposada a pactar amb CiU a Girona a canvi de l'alcaldia si ICV-EUiA ho veu bé

>CiU, el PSC i ERC pacten a Santa Coloma

>A Llagostera, pacte de CiU i Independents

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.